Sabelhagens olivlund

söndag 26 juni 2011

Kräftor och rosblomning!

Mmmm, det är sååå gott!!! 




När vi kom hem från landet så var det ännu lite mer rosblomning på gång. 
Tyvärr är det lite skador och djur som varit på rosorna, men jag blundar för det
och borrar in näsan och drar ett djupt andetag och bara njuter. 

Gallica Splendens riktigt lyser i solen. 


Mme Plantier 


Ghislaine de Feligonde


Det här är min sambos favoritros när det gäller doften; Irma 


Duchesse de Montebello


Jag tror inte jag kan se mig mätt på den! 
(Glöm inte att klicka upp bilderna)


Henry Hudson 


Eglantyne (Austin) en riktig favorit! 


Celsiana 


Kan se lite olika ut i sin form och färg. 


Sist ut får bli Louise Bugnet, en riktig trotjänare. 
Inga skador eller angrepp här inte! 

Ha en fortsatt trevlig kväll!! 

Maria


1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Så roligt det blir att följa med på er spännande "resa".
    Ser att vi har många rosor gemensamt! Duchesse de Montebello blommar för allra första gången, mmm, har nyss "deddhedda" Henry Hudson på 250 blommor. Många många knopp kvar!
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.