Sabelhagens olivlund

lördag 11 februari 2012

Efterlängtad sax

Jag har länge tänkt köpa en sådan här sax, och idag äntligen blev det av:). 
Den är jättebra att klippa med i både papper och tyg. Så den kommer inte bara hänga framme som prydnad. 








Hoppas ni har det bra såhär mitt i helgen. 
Här är det fotboll på längden och tvären:). 
Nu Milan, sedan Barcelona och efter det Real Madrid:). 
Ostbågarna och kinapuffarna är upphällda i skålar och vinet är lagom kallt. 
Lördagskvällen är här:). 




Kram















12 kommentarer:

  1. Redan klara med middan?
    Jag satte mig vid datan en stund medans maten puttrar i grytan:))
    Vacker sax.det är fint med vardagliga saker som också är vackra....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Så bra att du korkat upp vinet - då har du en kork att ta till vara på :)

    Så charmig sax! precis en sådan där man vill ha, både till pynt och nytta :)

    Ha en fortsatt skön helg ♥

    SvaraRadera
  3. Kjempeflott saks,Maria...jeg har selv sett på en slik men ennå ikke kjøp...men det blir nok:))
    Koslig kveld hos deg...og ta en titt inn hos meg...en suprice..:))

    SvaraRadera
  4. Ännu en fotbollstokig familj ;). Skönt att vi inte är ensamma...även om vi nu för tiden inte är liika välkomna att kolla på matcher och träningar, hm. Precis i skrivande stund kör maken och dottern bredsidor i vardagsrummet, oj oj. Undrar om jag borde rädda mina frösådder :D. Ha en fortsatt härlig lördag.

    SvaraRadera
  5. Vad fin den är:-)
    Här är ostbågarna också upphällda. Dags för festival!
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vacker sax! Går den att klippa med i både papper och tyg utan att bli slö? Supersax. När jag gick textila utbildningar var det big no no art klippa i papper med tygsaxen. Tål att undersökas :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt vacker sax! Går den att klippa med i både papper och tyg utan att bli slö? Supersax. När jag gick textila utbildningar var det big no no art klippa i papper med tygsaxen. Tål att undersökas :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Här är det rött och Mello :-)
    Fin sax.
    Ha en mysig fotbollskväll .
    Vi åker till Barca om 3 v , måste nog ta oss till Camp Nou även om 50% av oss fyra inte gillar fotboll.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  9. Fin, ser redan gammal och använd ut:)
    Kram

    SvaraRadera
  10. En sådan fin skulle jag också vilja ha, nedstucken i en rulle av snöre. Var köpte du din?

    Kram o ha det fint idag

    SvaraRadera
  11. Snygg både som dekoration och till användning! (:D
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.