Sabelhagens olivlund

söndag 8 april 2012

En stentrappa/trappsteg före - efter



Hejsan


Vi kom hem vid midnatt från Kroatien, efter en underbar vecka. Vädret var lite sisådär, men det brydde vi oss inte om. Några fina dagar fick vi i alla fall:)). Och lyckan var stor när favoritrestaurangen i Trogir hade öppnat för säsongen. Såå gott med grillad bläckfisk. 

I morse vaknade jag med ömmande hals, typiskt. Men ändå tur att det kom nu och inte där nere. 
D frågade snällt i morse vilket jag tyckte vi skulle göra; klippa träden eller göra en trappa/trappsteg vid boden. Trappsteg såklart:))!!. Vad jag väntat på detta, att äntligen börja snygga till på framsidan. 
Vi åkte och köpte cement, och sedan var det 'bara' att köra igång. 


Före 
Vi velade lite om vi bara skulle ha ett trappsteg eller två. Tillslut blev det två, tror det skulle sett lite futtigt ut med bara ett. 

Ingen vacker syn... 


Blanda till cementen 





Första steget lagt


På med nästa 





Nästan klart

Visar det helt färdiga resultatet i morgon. 





Nu har D tänt grillen och snart blir det grillad kyckling. 
Sedan blir det soffhörnet för min del, känner mig lite mör. 




Ha en fin Påskdagskväll. 




Kram Maria 






14 kommentarer:

  1. Vad fint det blir. Spännande att få se slutresultatet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du visar steg för steg hihi hur man gör, ska bli spännande att se det färdiga tesultatet, tänkte att jag ska göra ett sånt trappsteg själv!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    men åååå så snyggt det blir!
    Vi ska också gjuta någon form av trapp i vår...ska bli kul att få se när det är helt färdigt sedan....jag har också en massa gatsten jag tänkte använda mig av....
    Underbara bilder från ert Marina också....man bara läääängtar efter att åka utomlands...;)

    Hoppas du inte blir sjuk nu..ha en mysig kväll!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Så fint det kommer att bli. Snyggt med den rundade formen.
    Krya på dig.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Men åååh, det kommer ju bli hur fint som helst! Gatsten är guld! Krya på dig nu, så du kan gjuta vidare imorgon. Kram från Hanna

    SvaraRadera
  6. Dette ble helt supert! Jeg liker veldig godt å bruke slik stein i hagen!
    Virkelig bra jobbet!

    SvaraRadera
  7. Så bra det kommer att blir. Gillar verkligen den runda formen. Så snyggt!

    Hoppas du har en riktigt fin påskhelg! Och att den onda halsen inte blir alltför mycket sämre.

    SvaraRadera
  8. Oj! det där kommer bli jättefint! och nu fick jag genast en ide :) Vid vår stuga, finns ett ställe där man kan hitta gatustenar, precis lagom fyrkantiga och när vi tar en promenix, bär vi med oss ett par stenar hem, kanske har jag snart tillräckligt för ett trappsteg :)
    Ser fram emot bilder! Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  9. Dessa fina kullerstenar alltså, så bra ni är på att få till dem!
    Jag får nog börja lägga sten också, tror jag. Inget vidare o bli sjuk, hoppas det vänder snart..

    kramkram

    SvaraRadera
  10. Det där kommer att bli hur fint som helst! Jag gillar verkligen såna där trapprundlar av gatsten!
    Kul att du dokumenterar - spännande att se slutresultatet!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  11. Så fint. Den trappan hade jag gärna haft hemma hos mig.

    SvaraRadera
  12. Välkommen hem! Så snyggt det blir med trappstegen, ska bli jättekul att se slutresultatet.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Det blir jättefint! Kul med före och efterbilder, nu blir det spännande att se det slutliga resultatet! Välkommen hem förresten och krya nu på dig!

    SvaraRadera
  14. Finare än så kan det inte bli! Ursnyggt!

    Anja

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.