Sabelhagens olivlund

tisdag 24 april 2012

Planteringslåda med Arctic Queen




Hej



Nu är min planteringslåda på 'dörren' klar. Jag har fodrat insidan med plast och även fiberduk. På med jord och lite gödsel. Planterade en vit klematis, Arctic Queen, som blommar från vår till sensommar. Och längre kom jag inte med planteringen:). Klematisen har stått ute i kruka hela vintern, och visst lever den, men mycket mer är det inte, så jag får väl fjäska lite extra för den nu. Jag hade tänkt att samplantera med perenner, men nu vette sjutton om jag inte ska sätta några sommarblommor och snygga blad istället. Så mycket får ju inte plats:). 




Även att lådan inte ser så stor ut, gick det i en hel skottkärra med jord. 


Satte en hasp så dörren ska vara stilla, och inte åka fram och tillbaka när det blåser.  




Två bilder från nätet på Arctic Queen


Lång dag på jobbet, så nu är det skönt att slappa i soffan. 
Vädret har varit härligt i Göteborg idag! 
Äntligen lite vårvärme om än bara för en dag:). 




Jag kan inte lägga till nya bloggar i min blogglista i högerspalten. 
Lite frustrerande. Jag klickar på verktyget, kommer till sidan för att lägga till den nya bloggen, kopierar in namnet. Men sedan går det inte att spara. Spara rutan kommer upp, men den försvinner inte och jag får stänga ner och gå ut från sidan och bloggen sparas inte. Har ni några tips på vad som är fel? 
Jag provade med att ta bort en blogg på prov, men det gick inte heller. 








Kram Maria 










16 kommentarer:

  1. det där ser ut att bli jäääätte fint ......du får ta bilder i sommar när den blommar...
    Angående att lägga till en ny blogg ...jag fick göra om och göra om hur många gånger som helst innan jag lyckades tidigare idag...gjorde precis som du ....tycker allt strular med blogger just nu :(


    Ha en fin vecka.
    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli så fint!!! Har haft samma problem tidigare med Blogger, ena dagen funkade det inte, sen plötsligt gick det igen. Skumt! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Så fint du visar. Jag har lagt till idag inga problem...så försök igen.
    Önskar dig en härlig kväll från Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Jag har övergott till Google chrome, då försvann problemen! Jättefint blir det, kommer bli super i sommar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så fin Arctic Queen var! Lite som en klematis med blommor som påminner om dahlior! :)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Blir hur fint som helst! Har också Chrome och inga problem.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Vilken skönhet.hoppas honkommer att trivas i den fina lådan.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Du är så fiffig, kommer att bli super! Snygg Klematis.

    Ha det gott //Kram

    SvaraRadera
  9. Jag får nog åka förbi plantskolan o leta efter den blomman, den är så himla vacker alltså! Jag dånar..

    kramen

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset, jag ska ringa dit och fråga om de har en inne!

    kramen

    SvaraRadera
  11. Klematis är verkligen vackert och det kommer att bli så vackert i din låda.

    Har tyvärr inga tips om hur du ska få blogglistan att funka. Kanske testa att lägga till en helt ny? Fast kanske inte ta bort den existerande förrän efteråt... :-)

    Hoppas du har haft en fin onsdag!

    SvaraRadera
  12. Jättefin clematis så rent vit!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  13. Åh vad du är kreativ och utnyttjar alla ytor, skulle jag behöva lära mig som har ont om plats.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Det där blir superfint med den vita klematisen och kanske sommarblommor i din fina låda. Jag gillar gräs som vajar. Det ser skirt ut och skuggar dessutom rötterna på klematisen.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  15. Det blev ju jättefint, roligt när man fått klart ett projekt. Underbar clematis, ska bli kul att se!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  16. Hej hej!

    men åååå så fint det blev!!
    den klematisen var ju hur fin som helst...den skulle jag också vilja ha någonstans...;)
    Jag har ingen aning om varför blogger krånglar med dig..
    Förut kunde inte jag göra vissa saker med min gamla dator....men så bytte jag dator och instalerade också fire fox. så nu när jag går ut på internet genom firefox funkar allt...;)
    Så prova med att byta webportal eller vad det heter....
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.