Sabelhagens olivlund

torsdag 12 april 2012

Lite sött i rosa



Hejsan


Kunde inte motstå de här små rosa sötnosarna. 
Bellis och nejlikor med uppstammad lavendel. Lavendeln hade jag sedan förra gångens inköp:). Den blev liksom 'över' och det är ju synd, klart den behöver några kompisar i krukan. 





De doftar helt ljuvligt gott










Nya hortensior i köksfönstren. 





 Hoppas ni har det bra denna rosa torsdag. 
Moppen är på verksta'n och byter till sommardäck. 
Vädret är helt ok, med 11,5°. 
Jag är ledig (semester) med sonen denna påsklovsvecka, och det är minst sagt helt underbart! Men vad fort det går. 








Kram Maria 









12 kommentarer:

  1. Inga dåliga blomster! Färgerna passar så bra ihop, ska ta tag i krukorna snart..
    Kom just hem o känner för att vara ute, ska ta en sväng i trädgården!

    Kram o ha det bra med sonen

    SvaraRadera
  2. Eventuellt så plankar jag den krukan rätt av när det blir varmare, hoppas det är ok. Som jag sagt innan jag är galen i rosa blommor! kram

    SvaraRadera
  3. så fint tillsammans!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. De passar verkligen så fint tillsammans. En riktigt silver/rosa kombo.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så fint blomsterarrangemang. Ser riktigt, riktigt proffsigt ut. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Så fint! Är ju en varm anhängare av rosa så detta passade mig som handen i handsken. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Så härligt med alla rosa blommor....
    Skönt att vårvärmen kommit tillbaka.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Herlige rosa favoritter du viser...godt for øye på en torsdag:))
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvaraRadera
  9. Hejsan och tack för kommentaren hos mig, och kul att hitta hit! Vilken fin blogg du har, ska bli kul att följa ert husprojekt och få blomsterinspiration, kram.

    SvaraRadera
  10. Åh så många vackra blommor!! Älskar hortensior och lavendel står högt upp på min önskelista i sommar:) Hääärlig med semester också!!!

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. De små rosa, söta nejlikorna har jag haft i kruka vid stugan, perfekt för torra och soliga ställen.
    Ja, det var rosa och fint :)

    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för att du lagt dig som följare hos mig! då hittade jag ju dig! Jättefin blogg och vad spännande med hus i Kroatien!! Spännande!
    Fint blomsterarrangemang! Älskar rosa blommor och särskilt Hortensia, men tycker de är svåra att få att överleva! Vet du ngra bra tips?
    Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.