Sabelhagens olivlund

onsdag 4 april 2012

Syrenen blommar

Det är så vackert med syrener, magnolian blommar på bar kvist. 
Visst vi är liite längre söder ut:)). 240 mil närmare bestämt. 

Lite bilder från Marina...igen... hoppas ni inte tröttnar:). 




Här hyr vi, det lilla huset med de gröna fönsterluckorna vid den blå skylten "Allianz". 






Gamlastan i Marina 


Min svärmors kusins dotters restaurang, där vi ätit flera gånger denna veckan. 



Högt upp i Marina. Inte så bra väder...


Ok, tomten igen... 
Kan liksom inte låta bli att visa den...:)). 


Glasstajm i Trogir 


Litet gulligt hus


Vi var hos en myndighet i Trogir idag, och oj vilken fin arkitektur det var där inne. 





Jag hinner inte vara inne och besöka er andra som jag brukar. 
Hoppas ni har överseende med detta:)). 
D ska jobba lite och W vill kolla på film, och "bara" en dator har vi, vilket I-lands problem!!! 





Ha en fin onsdagskväll! 





Kram Maria 











9 kommentarer:

  1. Så jättefint det verkar vara där du är! Och så skönt att slippa det här kalla vädret vi har här hemma. Tittade just på påsk-prognosen, och det lovas en decimeter snö på påskafton! :(

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Dwet ser bara helt underbart ut, förstår att ni njuter. Här är kallt och ruggigt väder!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Där ser så härligt ut. Mysigt på alla sätt. Den nya tomten med sitt läger är ju helt makalöst... Njut av den sköna våren!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt att få njuta av blommande syrener redan.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Så underbart! Och ditt inlägg väcker en massa härliga kroatiska matminnen till liv. Bland annat har jag alla tre gångerna jag varit där ätit en gudomligt god potatis blandad med spenat. Så enkelt och så gott! För att inte tala om det kroatiska vinet... :) Måste dit igen känner jag! Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Så fine bilder! Jeg ønsker deg et riktig fint opphold- og en flott påske!

    SvaraRadera
  7. Helt ok att visa man vill ju se mera och mera. Vilken tomt och på den resaturangen hade gärna jag ätit på.
    Ha en skön påsk.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Himmel så fint ni har det, kunde känna doften ända hit!

    Glad Påsk till dig o familjen!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Det ser jätte mysigt ut där!
    Ha en trevlig Påskhelg
    Mariana

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.