Sabelhagens olivlund

onsdag 18 april 2012

Tresiffrigt och trädgården nu



Hejsan

Tänk att nu har jag 100 följare!! 
Helt otroligt roligt, att så många vill ta del av det jag skriver. 
Jag blir så glad:))!!!
Det trodde jag aldrig när jag började blogga i juni 2011. 
Det har givit mig otroligt mycket och jag känner att jag saknar bloggen och er kära bloggare när det går några dagar mellan inläggen. 
Ni betyder mycket för mig och förgyller min tillvaro:). 

Då skulle det ju vara kul med en liten utlottning för att fira. 
Jag har inte helt klart för mig vad jag ska lotta ut ännu, men jag kommer nog på något snart, så håll utkik;)). 







Våren är ju här, men nu är det ganska kyliga dagar. 
 I går morse var världen vit av hagel, och minusgrader gjorde det var svinhalt. 
I morse var det bättre, och nu i eftermiddag var jag bara tvungen att gå ut och kolla in läget i trädgården. Och visst har det växt. 


Aklejan tycker jag har riktig raketfart:). 

Dagliljan som jag delade och planterade på nya platser kommer fint. Men jag tror inte den vill blomma i sommar. 


En favoritnäva är 'Sirak' som jag planterade i somras. 
Jag skulle vilja ha fler av den, men den finns inte längre där jag beställde den. 
Får väl försöka dela den. 




Löjtnatshjärta, de tog lite skada när det var nedåt -6 för två veckor sedan 


Flox 


Rabarber, åh vad jag längtar efter paj:). 


Lupin - självsådd 2010



Flocknävan, som jag hoppas vill sprida sig som en matta under rosorna 




 Vit drakmynta - sådd 2011 

Getruta - sådd 2011 


Höstsilverax, 'Brunette' 


Tycker irisen är så läcker med sina ljusgröna spjut 





Jag önskar så mycket att jag hade mer tid för trädgården! 
Jag trivs inte alls med att jobba heltid, men tyvärr kräver jobbet det. 
Tycker det är svårt att hinna med att fota på eftermiddagen när man kommer hem, och det ska lagas mat och sedan är det ofta sonens fotbollsträning (vilket jag tycker är jätteroligt att titta på). 
Men det är så det är nu, så det är bara att gilla läget:)). 
Bara två dagar kvar nu till den bästa kvällen!! 






Kram Maria 




15 kommentarer:

  1. Oj, så långt allt kommit hos dig! Härligt! Här dröjer det nog ett tag till innan det ser ut så där.
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  2. Wow, tulpanerna blommar ju snart! Läckert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Kul med så många läsare/följare, jag förstår oss alla så väl varför vi följer din blogg!

    Det är så vackert med bladrosetter och det är så kul när man kommer på vad det är för något!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det är dynamiten, det är ju underbart i dina rabatter!
    Det är alltid så kul att titta in, tack själv!

    kram Tina

    SvaraRadera
  5. Grattis till de hundra! Jag är glad att vara en av dem, och läser allt du skriver med stor glädje och intresse!

    Ja, nu är det verkligen på g i trädgården, lite värme på detta och det kommer fullständigt att explodera! Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Grattis till hundra även från mig!
    Är ju en av dom och är så glad över att jag har hittat hit :=)

    Ja, vårt land är verkligen indelat i olika zoner, våren har hunnit långt hos dig.
    Här hos mig har det snöat igen under natten/dagen och ca. 20cm snö har tillkommit till de tidigare ca. 30-40cm. suck!
    Det känns som om våren fortfarande är väldigt låååångt borta.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Grattis till hundra följare!
    Jag är bara så glad att jag är en av dom, du inspirerar mig mycket!

    Jag kan inte fatta hur långt det kommit hos dig, som jag längtar tills det ser ut så där här!

    Kram från mig!!

    SvaraRadera
  8. Visst är det trevligt här i blogglandia! Jättetrevligt! Kul med alla läsarna...

    Det är ju riktigt på G hos dig med. Bara lite, lite värme så blir båpde vi och våra trädgårdar så lyckliga :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till din 100 följare. Så roligt! man blir glad när folk vill följa en. Så långt blommorna har kommit i din trädgård. Jag bor nästan 30 mil söder om dig och här har det inte alls kommit så långt.. nu hoppas vi på lite värme! ha det bra! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Grattis till så många följare så kul!
    Å vad mycket fint i din trädgård och så långt det har kommit redan. Kände igen rabarbern den har kommit upp hos mig oxå :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gratis till hundra.....visst är det kul.
    Såmycket allt växer nu. Härligt :)
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  12. Gratulerer med 100 følgere,Maria!!
    Ikke rart at så mange vil følge med på bloggen din...det er alltid så hyggelig og inspirerende å kikke innom deg:))
    Mye som har kommet opp i hagen din:)

    SvaraRadera
  13. Grattis till dig!
    Oh vad långt dina växter kommit upp! Tror inte det kommit upp så mycket hos mig, men å andra sidan var det flera dagar sedan jag var ute och kollade!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Oj vad det har hänt grejer i din trädgård ...kul!! och förstår att det är många som vill följa den här fina bloggen ...upptäcker att jag inte följer den ?! så lägger mig till som följare...vill ju inte missa det som händer hemma hos dig nu i vår.

    Hoppas vi får en varm helg här nu i Göteborg.

    kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  15. Så härligt med en trädgårdstur och se allt som växer. Såg ett recept på rabarberglass häromdagen och blev så sugen. Och att du nu också nämner rabarber hjälper inte... ;-)

    Ha en fortsatt fin torsdag!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.