Sabelhagens olivlund

måndag 9 april 2012

Voila smågatstens'trappan' färdig




Halloj



Nu är trappan/trappstegen färdig, nästan... detta var så bra det gick att få det färdigt i regnet. Lite finjusteringar får vi ta till helgen. 
Jag hade ju tänkt att pynta med lite krukor och blommor på min nya trapp, men med tanke på vädret och att jag inte känner mig helt ok i kroppen så det fick vara. 





Hmmm, dörrarna ser rödfläckiga ut vilket de inte är, måste vara regnet som stör... 




Jag är jättenöjd. D säger att han behöver fylla upp lite och putsa mera... 
Nu ska vi få till en spalje som ska vara på vänster sida om boden och gå mot häcken och täcka det fula 'hål' som är där. Det smalas lätt skräp där:)). 


Nu har vi varit hos D's föräldrar och ätit en supergod påskmiddag! 
Det var både soppa till förrätt, kåldolmar till mellanrätt, spädgris och potatisgratäng till huvudrätt och sedan tårta och baklava. 





Kan ni tänka er att jag ska ha påsklov för första gången:)).
Jag och W ska vara hemma och mysa hela veckan. Eller han vill nog hellre vara med sina kompisar...:)). 





Nu har jag två harar i trädgården, måste ut och jaga bort dem....
Rör inte mina rosor!!!!!! Då blir det krig!!! 






Ha en skön kväll! 






Kram Maria 










19 kommentarer:

  1. Åhh en sån vacker stentrapp!!
    Är väldigt förtjust i smågatsten, hade det runt mitt första hus !
    Den kan ni vara jättenöjd med !
    Härligt när det är väder så man kan börja med vårprojekten !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Du verden så flott den ble! Virkelig bra jobba!

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev, vad duktiga ni är!

    SvaraRadera
  4. Va fint :-) Tack för inspirationen , vi måste göra om trappan till verandan på framsidan i sommar som är i trä. Det kanske kan va en ide med smågatsten istället för nåt helgjutet som var tänkt ?!
    Ha en skön lovvecka .

    kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Åh vad avis jag blir på din fina trappa!!!vi har flera ställen det behövt såna där fina trappor...
    Ha ett bra Påsklov
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Toppenfint.
    Ha ett härligt påsklov. Förhoppningsvis med bättre väder.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Det blev verkligen jätte fint. Kram

    SvaraRadera
  8. Verkligen otroligt snyggt! Helt i min smak. Älskar natursten.

    Ha det så gott
    Kristina

    SvaraRadera
  9. Så fin trappen blev.
    Vad härligt att ha påsklovet framförsig.Hos oss är det slut till några i familjens förtret...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. Önskar att jag hade lite av er energi, snyggt blir det också:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det ser verkligen jättefint ut!
    Så kul när någonting byggs upp så där snabbt och gör så stor skillnad!
    jag vill ha en likadan trapp...ska bara skaffa en liten bod som trappen kan leda in till! ;-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  12. Så superfint det blev! Bra jobbat!

    Tack för din fina kommentar hos mig igår. Ja, jag har alltid arbetsglädje i trädgården, även de dagar när jag inte tror att jag har nån lust. Det är magiskt det där, hur trött, sur, ledsen eller ur form jag än är så piggnar jag till när jag får gräva, fixa och dona.

    Hoppas du får ett alldeles underbart lov! Kram Hanna

    SvaraRadera
  13. Vad fint det blev! Natursten är vackert och jag längtar tills vi kan gör våra trappor och murar. Nu blev jag ännu mer inspirerad. Tack!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Kanonfint blev det!! Impad :) Då skall jag bara få ihop fler stenar! Det blir många strandpromenader för min del.
    När betongen är lagd över och mellan stenarna, då blir det mycket ovanpå - tvättas överflödig betong bort innan den stelnat? annars ser man väl inte stenarnas ovansida? eller slipas den bort när den brännt?
    Ha en bra vecka och ett härligt påsklov :)

    SvaraRadera
  15. Trappen blev superfin, så snabbt han svängde ihop den också. Kanske skulle jag pröva på detta en gång..
    Vad använder han emella för sand/bruk?

    Kram i regnet o hoppas ni får en mysig ledighet

    SvaraRadera
  16. Supersnyggt blev det!

    Ska göra en med enkelt trappsteg bara det blir lite värme ute!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  17. Så vacker trappa! Du får verkligen vara nöjd.
    Källarskylten har jag beställt från http://www.byggfabriken.com/sortiment/
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Vilken spännande blogg du har! :) Och vilken snygg trappa! Verkligen!

    Så roligt att du ville följa mej och min blogg!
    Ha en fin vecka!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Det blev supersnyggt med den nya trappen!
    Gillar stenarna :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.