Sabelhagens olivlund

söndag 4 november 2012

Välkommen höst-vinter på trappan




Hejsan



Äntligen har jag fått tummen ur och slängt mina sommarblommor på komposten. De har stått där på trädäcket, troget sedan i maj. 
Det har känts extra vemodigt att göra sig av med dem denna höst, men nu är det gjort. 


Jag gjorde det lätt för mig, och talade om för svärmor att vi behövde lite nytt på trappan, och nästa dag kom en härlig leverans med växter:)). 
Japp, svärmor har blomsteraffär:))). 

När jag kom ut i förrådet och skulle ta på mig trädgårdshandskarna, så kändes den ena handsken så tung, och ut föll en massa nötter (fågelmat). Det är alltså fåglarna som hamstrar nötter i min handske i förrådet:) Sötnosar:). 
Jag la nötterna i fågelautomaten och började sedan plantera. 
Får köpa en ny stor säck med både solrosfrön och nötter till dem. 
Älskar fågellivet i trädgården:)). 

Tillägg: 
Okej, det är inte fåglar som hamstar utan m ö s s. Inte lika gulligt... 




Planterat 













Nya lyktan från Balders Hage



När det närmar sig jul 'på riktigt' ska jag lägga granris här på bänken 
















Gå gärna in till  Vivishagerom og litt til: Helgegleder 
och titta på mer helgglädje. 



Vi har precis ätit en god middag, och snart ska jag krypa upp i soffan med stickningen:)). 



Tack för all omtanke med min huvudvärk. Den har släppt, en lättnad. 
Men det känns som om den lätt kan komma tillbaka, jag känner mig lite spänd och stel. Dock är det inte migrän jag har. 






Ha det gott





Kram Maria 
















23 kommentarer:

  1. Åh, vad fint du har gjort, så härliga färger :-)

    /Liv

    SvaraRadera
  2. Nydelige dekorasjoner du har lagd. Liker veldig godt rustikke potter og kar.

    SvaraRadera
  3. Härligt med höstfint på trappen. Jag måste städa undan en del bråte och sen börja dekorera. Jag kör nog på adventsfint på engång...spara de röda banden i kransen men annars blir det mycket ris och annat julefint. November går fortare än vad man tror :-)
    Inte illa med en svärmor som har blomsteraffär.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det blev höstfint! Och jag håller med, det är riktigt kul att kolla på alla fåglar i trädgården. Här matas för fullt!

    SvaraRadera
  5. Så fint och höstlikt och välkomnande det ser ut! Jag önskar att jag också hade en svärmor med blomsteraffär... ;) Kram & hoppas du får en fin huvudvärksfri kväll <3

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att ha en svärmor som kommer med lite växter! Inte undra på att du har en så fin trädgård!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev!!
    Vilken lyx att ha en sån Svärmor!!
    Ha en skön kväll
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Sååå fint det är med rostiga lyktor, cementkrukor och växter tillsammans. De speglar sig mot varandra och blir en vacker enhet.
    Men du, är du säker på att det är fåglar och inte små söta möss som pillrat in maten i handsken? Jag skulle allt tro på de fyrbenta, jag.
    Hej hopp och kram!

    SvaraRadera
  9. Lycka och ha svärmor i blombranchen, väldigt fin leverans du fick. Så fina planteringar du gjort och nya lyktan fick komma ut också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Riktigt härligt blev det med höstplanteringen!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Vilken lyx med hemleverans :-)
    kram Bittan

    SvaraRadera
  12. Vad jätte fint du har gjort. Kram

    SvaraRadera
  13. Så flott det ble på trappen din! Den nye lykten er kjempefin :-)
    Ha en fin kveld. Klem Marit

    SvaraRadera
  14. Vilket flyt att ha en svärmor som har blomsteraffär.....och att ha en svärdotter som tokgillar blommor också antar jag :))
    Så snyggt du fick det på trappan.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  15. Kjempe flott høstpyntet inngangsparti! Koselige høstfarger som ønsker gjestene velkommen!

    Veldig hyggelig at du ble med på min fotoutfordring!

    God klem

    SvaraRadera
  16. Så nydelig pynta ved inngangspartiet,kjempeflott og så fint med lykt og dei flotte pottene:)hadde følt meg veldig velkommen hadde eg komt til deg der å sett:)

    Fin kveld til skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  17. Hei igjen:)
    Jeg måtte bare innom for å skryte av deg....nydelig på trappen din!!!
    Virkelig innbydende:))

    SvaraRadera
  18. Hei,
    Så flott du har planta på trappa di....nydelige fargar og lykta er heilt topp :))
    Ha ei god ny veke.

    SvaraRadera
  19. Så snyggt det blev, urnorna gillar jag!

    kramen på dig o hoppas knoppen mår bättre idag!

    SvaraRadera
  20. Blev ju superfint!
    Måste också ta mig i kragen och fixa litet höstfint!

    Kram!

    SvaraRadera
  21. Oj, så fint det blev! Passar lika bra på hösten som på vintern.

    Håller med dig om att det inte var lika gulligt med möss som med fåglar...
    Bra dock med en påminnelse till oss alla att det börjar bli dags att lägga ut mat till alla fåglar.

    HA en underbar dag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  22. Vilken tur o ha en svärmor som jobbar med blommor
    Blev jättefint
    Möss i handsken är inte så roligt ,men vi hade fågelfrö o plommonkärnor inne i motorhuven ,dä de satt o käkade ,ännu värre
    Ha en skön måndagkväll

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.