Sabelhagens olivlund

måndag 17 december 2012

Sommarfeeling




Hej, hej 


Just idag känner jag en stor längtan till Marina. Jag längtar ju dit titt som tätt, men idag känner jag bara för att sätta mig (och familjen) på planet och åka. Så det får helt enkelt bli ett inlägg därifrån. Ni känner igen de flesta bilderna sedan innan, även att jag rotat i sambons foton:)). 




















På torget i Marina Centrum,  till höger om tornet, syns en stor vit "skärm" bakom palmerna vid strandpromenaden. Där riggade de upp en scen och hade   liveuppträdande den 7 juli i år. 




Vi var där och filmade en låt med iPhone:). 
Lyssna gärna om ni har tid:)). 



Klicka på länken nedan och känn stämningen:)). 









Marina by night 







Ha det gott






Kram Maria 














16 kommentarer:

  1. Jag kände lite vårkänslor idag, som islossning efter all snö...
    Härliga bilder, jag hade gärna stuckit iväg till varmare breddgrader just nu!
    Ska bara jobba färdigt först, he he!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Så herlige bilder:)skjønner godt at du lengter ned dit så flott som det er!!tenk det får mot lysere dager snart:)
    Ønsker deg forsatt fine førjulsdager:)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  3. Men då packar jag! Så åker vi. Eller?
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Jag kan verkligen förstå att du längtar dit! Så otroligt fint....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Längtar du dit? Förstår ingenting, *host*, vi som har det så bra här just nu. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag förstår precis, vi kan inte heller få nog av Kroatien, en resa dit i sommar igen vankas. Funderar även på att ta en weekend till Split i vår :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår att du längtar! Vem skulle inte göra det! :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Åh, så mysigt! När jag ser bilderna så längtar jag till sommaren, att få känna lite värme och sol. Men ochså få lite ljus... Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Förstår att du längtar dit, vilket ställe!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Förstår att du längtar! Skulle jag också göra!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Det är väl inte undra på att du längtar dit ner när solen skiner och det är helt underbart att vara där utan SNÖ.
    Ha en fin vecka före Jul trotts snön.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Jeg forstår veldig godt at du lengter dit! Det ser så fint ut der. Ha det godt. Klem Marit

    SvaraRadera
  13. Sa just förut idag att nu drar jag, så det var extra kul att få se dina underbara bilder! Jag förstår att du längtar dit, helt underbart ställe!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Nu hade jag precis fått in den rätta julfeelingen och började att tycka om vintern igen och så visar du det här! ;-) Så rycktes jag med en smula och drömmer mig bort till värmen. Älskade sommar, vad jag längtar efter den! Nej, bäst att gå o sniffa lite hyacint och komma tillbaks till verkligheten igen...
    Kram kram! Judita

    SvaraRadera
  15. Vi kunne trenge litt varme alle og enhver nå etter kulde og snøsotrm,men akk, det er langt igjen til vår her på mine breddegrader. Men rett etter jul starter frøsesongen :)) Da er det litt vår iallefall.
    Ha en finfin tirsdag, klem.

    SvaraRadera
  16. Åååh vad härligt!!! Tack för den vitamininjektionen denna kalla och mörka decemberkväll:)))

    Stoooor kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.