Sabelhagens olivlund

måndag 1 april 2013

Heestrand



Hej, hej 


I dag har vi haft värsta röjardagen. Känns så skönt, jag vet inte hur många blå stora plastsäckar vi fyllt. En stor säck med kläder som jag ska skänka till någon insamling. Nu kan man röra sig i garaget:)). Och lilla klädkammaren under tappan är tömd, och så har vi satt in en byrå där istället för att saker låg i påsar huller om buller. 
Nu har vi "bara" matkällaren och kontoret kvar:). 


Jag måste bara få visa er lite fler bilder från landet i Heestrand. 
Sedan blir det inga fler på ett tag:)). Jag lovar:)). 
Som en fin avslutning på en härligt skön påskhelg. 
Jag älskar havet. 
Påskdagen bjöd på strålande sol från klarblå himmel. 















Min mamma och pappa promenerar på kajen 



















Har du godis matte? 





Ulön 





Smälter fint in bland ljungen:). 




Ulön-Dannemark naturreservat 
Mycket populära badöar 



Ulön 





Min mamma och pappa igen 





Nu njuter vi av att påsklovet börjar! 
Jag ska ha påsklov:)). 




Ha det gott. 




Kram Maria 











21 kommentarer:

  1. Ja du det är allt helt underbart där ute även fast det inte är sommar.
    ha en fin vecka du med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så flinke dere har vært! Godt å få ryddet opp litt. Så vakre bilder du viser! Skjønner godt at du liker deg der.
    Ha det godt.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Så många vackra och härliga bilder! Jag som bor på "stäppen" bara njöt. Och vilken tuff väst din Lykke har.
    Hej och kram.

    SvaraRadera
  4. Härligt med påsklov! Ska vara ledig ett par dagar nästa vecka också. Fina bilder! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Det är en skön känsla att få röjt bort en del! Vilka superfina bilder!! Det ser ljuvligt ut! Gott med lov! Samma här, men jag kallar det semester :-)

    SvaraRadera
  6. men så vackert ..ser ut som det får bli ett besök framöver ..men var ligget det ?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla. Heestrand ligger 13 mil norr ut. Hamburgsund är närmsta större ställe, med mataffär. Heestrand ligger mellan Fjällbacka och Hunnebostrand. Det finns mycket att se längs kusten:)).
      Kram

      Radera
  7. Myspys! Det är härligt när man tar sig för att rensa!

    SvaraRadera
  8. Så otroligt vackert det är där. Förstår att du tar massor av bilder och jag ser gärna på dom :-) Ha ett underbart påsklov!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Vilka paradis du har tillgång till!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Rett og slett underbara bilder,så roligt og stille og nydelig paradis det:)slik ro over bildene!gøy å ta så masse bilder:)
    Fine kveld til skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  11. Heeeelt underbara bilder, wow!! Vackert och stämningsfullt, njuuuut!!

    Stöööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  12. Viiilka bilder! Det där landskapet är ju sagolikt vackert!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  13. Å vilka härliga bilder!!! Alldeles spegelblankt, jag kan förstå att det var rogivande att gå där!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  14. Men vilka härliga bilder! Förstår att Lykke måste trivas där ;)
    Om 2 veckor kanske vi kan känna något på Svea annars är det bara att vänta.. Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Hei! Jeg elsker havet. Kjenner at det er for lenge siden at jeg har vært der. Blikkstille bilder av sjøen, deilig. God natt! Klem Anne

    SvaraRadera
  16. Här blev det trädgårdsröj, i dag känns det fortfarande i armar och muskler, hihi!
    Att bo vid havet är fantastiskt, här gick just en stor båt förbi...

    kramen

    SvaraRadera
  17. Det är så fint i Heestrand! Men nu var det nog över sexton år sedan sist! Kanske börjar bli dags för en tripp till västra sidan!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Tack! för den fantastiska rundvisningen helt otroligt vackert! Ha det gott..Moa

    SvaraRadera
  19. Så vackert och stilla! Kan tänka mig att det blir mer livat om några månader. /Anette

    SvaraRadera
  20. Helt underbara vyer du visar! Förstår så väl hur ni njuter av dem.

    Så skönt att få röja och rensa! Man blir alltid så nöjd när det är över!

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.