Sabelhagens olivlund

onsdag 5 juni 2013

Tredje rosen och tredje nävan




Jag trodde ju att det skulle ta några dagar innan Wasagaming skulle slå ut, men redan i går var det dags. Den är full med knoppar, så jag hoppas på en fin blomning nu i juni. 




Den har inte fryst ner något alls i vinter. 
En rugosaros, som är mycket frisk, zon 6


Näva Mrs Kendall Clark



Den här lilla söta rosa nävan vet jag inte namnet på 
Jag tror det är en felleverans från Odla. 


Akleja 'Nora Barlow' 


Single Cherry, kanske att detta blir fjärde rosen på tur...


Aklejruta



Therese Bugnet 


Olvon 



Skönt med en ledig dag i morgon, då är det hög tid att köpa avslutningskläder till William:). Han slutar 5:an, och ska börja på en ny skola, högstadiet, till hösten. Tyvärr är inte Daniel ledig, så vi tar ledigt ihop på fredagen istället. 



Tillägg
Nu har vi badat Lykke, (eller duschat henne), och droppat färstingmedel Front Line. Någon som har erfarenhet av det? 




Ha det gott




Kram Maria 












11 kommentarer:

  1. Det är härliga tider nu... Underbara bilder från din trädgård! Njut! :)

    SvaraRadera
  2. Tänk Maria att det är nu man har något att visa från trädgården och samtidigt har man inte riktigt tid med datorn:)! Hos dig blommar det så det står härliga till!/Anja

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig hur underbart det måste dofta hos dig! Ska i helgen ägna mig åt mina blommor som jag inte alls hunnit med hittills. Lycka till med letandet av examenskläder , högstadiet är en viktig milstolpe i livet. Kramkram Nilla

    SvaraRadera
  4. Det er så fine tider når det blomstrer og gror og så masse vakkert der ute:)
    Her skal vi på sommeravslutning i barnehagen så deg blir koselig!

    Nyt dagen:)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  5. Vakre bilder! Rogusarosene tåler omtrent alt virker det som. Godt at det finnes noen sånne sorter. Olvon, er det en slags krossved? Den så veldig fin ut :-)

    Ha det godt. Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Så vackra blommor du har! =)
    Våra fönsterdörrar (och fönster) är från Elitfönster.
    Vi har använt Scalibor (?) fästinghalsband till vår (stora, den lilla är ju "ny", men ska fixa halsband, sist jag var på apotek hade de inte rätt strl) hund, så har ingen erfarenhet av dropparna.
    Trevlig helg!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  7. En fin tid! det slår ut mer och mer!
    Vackra rosor! här dröjer dom ett bra tag till.
    Ha en trevlig lång helg
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Vackra rosor! Nej, vi brukar ha fästinghalsband på våra, men de är säkert lika bra med droppar, skönt att slippa fästingarna!

    SvaraRadera
  9. Så fine dine roser er:)
    jeg venter fortsatt på den første..det blir nok Great Western...men jeg ligger litt etter dine sorter. Prøvde å skaffe noen av dine herlige roser fra min lokale leverandør,men det lykkes ikke..men det finnes da nok å velge i likevel:)

    Jeg forsøkte både dråper og et halsband til min hund..den gang,litt hjelp var det men jeg måtte plukke likevel..ushh de er så ekle!
    Ønsker deg fine uke videre,Maria:))

    SvaraRadera
  10. Ah, jag VILL ha olvon! Tyvärr tänkte rådjuren likadant i vintras. Grrrr.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.