Sabelhagens olivlund

måndag 16 september 2013

Gjort en krans




Nu har vi riktigt fint väder, inga spår av det trista regn som föll i förmiddags. Då trodde jag aldrig att jag skulle kunna sitta ute och göra en krans. 
Plockade lite av vad som finns i trädgården, nypon och alunrotsblad. 
Jag hade riktigt kul medan jag satt och knåpade med kransen, annars är jag inte den pyssliga typen:) 
Jag fick stor inspiration när jag såg IngerMaries fina krans av alunrot, kika gärna in på hennes fina blogg Hagerommet























































Förut när jag var ute med Lykke så vi en älg. Det är stora djur, jag blev nästan lite skraj. 






Ha en fin kväll





Kram Maria 





26 kommentarer:

  1. Så fin din krans blev! Blir nästan lite inspirerad... Men jag sitter så skönt framför brasan just nu ;). Hoppas inspirationen finns kvar en annan dag! Ha det fint!// Marie

    SvaraRadera
  2. jätte fin krans
    jag är så dålig på att pyssla numera
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Nydelig høstkrans Maria, du er flink med farger og er kreativ.
    Marit.

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg! Vad duktig du är, nu fick jag pysselinspiration.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vilken fin höstlig krans, som jag gärna hade satt på min ytterdörr. Duktig du är vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. WOW!!!! Hur vacker som helst! =)
    Usch, ja älgar är stora djur, det....
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Jättefin krans!
    Spännande med älgen.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Snygg krans, lite fint höstig. Fy för att möta en älg. Hur reagerade Lykke?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Jättefin krans .. nu blev jag också inspirerad
    att göra höstkransar !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  10. Jättefin krans!!
    Det är så skoj när man kan göra nåt själv.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Fin krans! Duktig du är!
    Efter en sommar med oro för ormar så ska vi alltså akta oss för älgarna istället på hundrundan... Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Väldans fin o höstig!

    kramen








    SvaraRadera
  13. For ein nydelig krans du har laga. Flott i høstfarger.
    Å det er jammen skummelt å møte på elg.

    SvaraRadera
  14. Fin krans du har gjort! Nu finns det så mycket fint i trädgårdarna att använda till vackra höstkransar!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Hei! Nydelig krans. Vakre farger.
    Her lunter elgen stadig forbi. Hvis jeg ser den i hagen, tar jeg med meg grytelokk og slår hardt. Blir den skremt? Ikke så veldig. Ja, de er enormt digre. Ha en god natt! Anne

    SvaraRadera
  16. Vilken otroligt fin krans!
    Super!
    Önskar dej en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  17. Sånn ein nydelig høstkrans,vakker:))
    Ønsker deg ein fine dag skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  18. Så vakker krans du har laget! Det er det som er så flott med blogger, nemlig at vi inspirerer hverandre :-)

    Ha en fin dag, Maria

    Klem Marit

    SvaraRadera
  19. Hallå där!
    Men å vilken underbar krans.. nu rycker det i pysselådran..;)
    Va duktig du är på att kombinera ihop.

    Å varadgsrummet...ååå woooow sååå snyggt! Bordet å stolarna ja hela alltet.. åå så snyggt!
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  20. Kjempefin krans. Ble jammen inspirert selv :) Her regner og blåser det sånn at utelivet frister ikke for tiden. Nyt høsten.
    Klem.

    SvaraRadera
  21. Jättefin krans! Det är nästan (men bara nästan) så jag vill också göra. Jag är nog ännu mindre pysselbenägen än du. Och har rätt mycket jobb just nu så jag får väl prioritera det.

    SvaraRadera
  22. Vilken fin krans du har gjort! Den ser lite mer avancerad ut än min :)
    Ja köp dvd:n den är bra!
    Ha en fin dag!
    Viktoria

    SvaraRadera
  23. Wow vilken vacker krans du bundit!!!
    Blir sugen på att göra en egen, ett bra stillasittande pyssel.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  24. Så fin den blev! En riktig höstkrans att bli glad av. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  25. I like your wreath photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.