Sabelhagens olivlund

söndag 8 december 2013

Paketinslagning och julkulor på andra advent



Hur har ni det på andra advent? 
Här har det varit full fart idag, med julmarknad och julklappsköp. Vaknade till snöstorm, och Lykke var överlycklig när hon lekte med sina kompisar i snön. 
På eftermiddagen började det regna och nu är det härligt slaskigt...


"Julkulor" från Royal Copenhagen har jag hängt i köket 


Jag älskar att slå in paket. Inte så avancerat men lite pynt är alltid kul att dekorera paketen med. 


Här blev det en julkula och ren som fick pryda paketet 


Julpapper, kulor, snören och stickers från Rusta. 







Det här var min helgeglede kika gärna in hos Vivishagerom og litt til om ni vill se mer 



Vi har varit på en jättemysig julmarknad på Stora Holmssäteri. Köpte lite godsaker som jag visar en annan dag. 


Nu blir det vörtbrödmacka, te och soffhäng. Så skönt. 




Kram 












18 kommentarer:

  1. Vilka härliga paket. Om jag får ett så fint inslaget
    sparar jag alltid det till sist vid öppnandet.
    Massor med snö här också, och ingen slask än.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Har haft brashäng, med doft av lussebullar som mannen bakat.

    Kram N

    Fina paket :-)

    SvaraRadera
  3. Koselig innlegg Maria...masse jul-stemning hos deg:)
    Og vakre kuler fra Royal Cobenhagen..og vakre pakker:)
    Ønsker deg en fin ny advent-uke:)

    SvaraRadera
  4. Så fina julklappar, lyllos de som ska få dem. Här är det också soffmys framför brasan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Andra advent används till att kurera mej, deltar inte i julklapps trängseln heller skönt nog.
    Fint pyntade paket!!
    Ha en fortsatt trevlig advent
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Här kom lite snö tidigare idag men sen övergick det till regn.

    Jättefina paketer! Jag har också slagit in några julklappar under helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert julpaket, roligt att få sådana paket. Här har vi fått mycket snö idag.
    Kram och ha en fin början på nya veckan!
    Raina

    SvaraRadera
  8. Vilket tjusigt paket! Spännande, lyllos den som skall få det! Visst är det kul att slå in paket, det gillar jag också!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jättefint paket, att slå in paket tar väldigt mycket tid om det ska vara snyggt. Har inte börjat än, har bakat idag.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du verden så flotte gaver du pakker. Heldige er dem som får disse på juleaften.
    En herlig og koselig helgeglede.

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  11. Så dekorativt med sølvkulen på pakken! :) Det er koselig å pakke inn gaver, ja.

    Ønsker deg en ny og god uke! :)

    SvaraRadera
  12. Så flott du dekorerer pakkene dine! Det er jo nesten synd å åpne de :)
    Ha en ny fin uke!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra paket du gör! Ojoj. Där ligger man i lä. I år tror jag vi har bestämt oss för att skära ner på antalet paket, det blir barn vi känner som får och därvid får det vara. Men jag undrar om jag kan hålla mig för det är kul med paket!
    Vilket vackert pynt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Så utrulig nydelig pakke med madde fine detaljer på,vakkert:)
    Ønsker deg ein fin kveld!
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  15. Så vakkert du pakker inn julepresangene. Det er nesten litt trist å pakke dem opp. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  16. Åh så koselige julekuler!
    Takk for alltid fine ord inne hos meg Maria, du er god!

    Fin adventid ♥

    SvaraRadera
  17. Vilken jättefin paketinslagning! Tycker också mycket om att göra fina paket men brukar inte orka det till jul utan går all in till födelsedagar istället.

    Hälsningar

    Eva

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.