Sabelhagens olivlund

torsdag 9 januari 2014

New England möter Jamaica



Lite nya kuddar har flyttat hem till oss. 


Superfina kuddar med papegojor på fick vi i julklapp
Lyxigt silkig framsida och baksida i linne. 


Här har vi dom i soffan i vardagsrummet 
Visst får man lite Jamaicafeeling:) 


New Englandkuddar köpte jag när vi var en sväng på landet i julas 
Tänker ha dem i sovrummet 


Vi ska ju göra om i sovrummet så småningom och här är ett tapetprov.
Visst blir det väl bra ihop med kuddarna? 
Tapeten är randig i vitt och silverskimmer, det syns inte så bra på bilden. 




Men kanske ska även papegojkuddarna få bo i sovrummet
Tycker de är snygga ihop


Två olika tapetprover, det understa är mer beige och det översta med silverskimmer som ovan
Ska tapetsera hela sovrummet tror jag, inte bara en fondvägg. 
Och ett snyggt ljust överkast, mera kuddar, sängbordslampor, matta. 
Vi har en del att planera, så detta kommer inte ske direkt nu. 
Måste göra färdigt kontoret först:) 
En sak i taget, vi har ingen brådska. 



Jag saknar julledigheten. Jag tror det var den bästa ledigheten i jultid vi haft ever. Inte för att det varit tråkigt förr om åren, utan mer för att vi kunde vara lediga så länge ihop hela familjen. Det var så jättemysigt att bara vara, långa frukostar, promenader med Lykke, man blev helt dagvill. 




Fin torsdag till er 




Kram Maria 








8 kommentarer:

  1. Wow! Den där polo kudden var superläcker. Och en
    sån fågel har vi haft, han hette Orwille och var en
    hejare på och prata.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Snygg mix, lite crossover, så där, väldigt fint ihop. Tapeterna med den beige randen hade vi i ett gammalt hus tidigare och jag ledsnar aldrig på den tapeten, jag tycker den är så fin! Det kommer att bli jättesnyggt, neutralt men ändå lite liv i! Ni är så flitiga med att ändra i ert hus - det är inte jag, det är som det alltid varit. Men jag känner nu att en liten rockad hade varit på sin plats, men det har liksom inte trillat ner ännu......Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Men ååå så snygga kuddar!
    Alla var rent ut sagt skitsnygga och skulle gärna få flytta hem till mig. Dock skulle jag nog inte ha dem tillsammans utan låta papegojan stanna i vardagsrummet där den passade super bra..och kombinera de andra kuddarna med lite lugnare mönster mot den underbara tapeten. kanske några rutiga och någon randig, djurmnotiv i en lite lugnare färg.. kanske typ en lyckevovve..;) Men det är jag det...
    Jag är också sugen på lite nytt i sovrummet. lite murrigare färgskala och precis den stil du har där med päls och brunt o lite skilodgekänsla..;)
    Ha en fin dag!
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Snyggt, snyggt! tokgillar New Englandkudden, såklart ;) Kommer bli kanonsnyggt med tapeten också!
    Jag känner exakt som du vad gäller ledigheten! Tror det är första gången mannen också varit ledig så mycket! Men nu är det snart helg igen i alla fall ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Så fine puter du har fått, Maria! Det er så mye fint å få tak i til innredning nå for tiden.

    Ha det godt!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Kuddar kan man inte ha för många av :) de ser ut som ett par gamla gubbar de där papegojorna :D
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Härliga kuddar i läcker färgskala. Det kommer att bli fint till någon av de tapeterna. Själv hade jag nog valt den undre.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Snyggt, både kuddar och tapeter. Vi har silverskimmer på vår sovrumstapet och det är så fint att se den förändras med dagsljus/lampljus, det är som att ha två olika tapeter.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.