Sabelhagens olivlund

måndag 17 mars 2014

Första trädgårdsvandringen





Det mesta av söndagen spenderades i trädgården. 
En eftermiddag utan blåst, vilken skillnad mot igår. 
Klippte ner fler perenner och rensade. Ogräset frodas:) 
Så mycket det är att klippa, kommer inte ihåg att det var så fjol:) 
Jag har det här härliga trädgårdssuget i kroppen, en skön känsla. 
Tror det var helt rätt att jag "vilade" från trädgården förra året. 
För nu vill jag göra allt:). 


Det går bra för rosorna. Jag har i och för sig inte kollat dem alla, men det verkar bara vara några som inte kommit igång ännu. 
Detta är Menja 

Paisleyrabatten 

Aklejruta 








Silverpäron 


Silverpäronsrabatten från olika håll 

 Olvon 







Tack för alla 'krya på dig hälsningar' till William. 
Han är inte frisk ännu, och är hemma från skolan idag också. 


Måndag idag, och det är bara att gilla läget.



Ha en bra start på veckan 




Kram Maria 










17 kommentarer:

  1. Så underbart vårigt! Här har vi fått flera cm snö, det är alldeles vitt och vårkänslorna har svalnat :(
    Ha en fin ny vecka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt vårigt ut! Och den där speciella jag-vill-göra-allt-i-trädgården-nu-känslan är fantastisk! Njut av den.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Ja nog är det bra härligt ute i trädgården nu. Solen lyser idag med och det ser ut att vara rätt mycket blåst. Det är bra det med för då torkar det ur så jag också kan påta lite i mina land på kolonin, jag har ju så vått där än.
    Det ser så härligt ut på dina bilder så jag längtar ut fast kl inte är mycket.
    Ha en fin början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Skal si det er vårlig hos deg :) Rene drømmescenarioet for ei som nesten har snødd ned i vinter. Og i går snødde det igjen. Ha ei finfin uke.

    SvaraRadera
  5. Här är det vitt ute men det blir nog inte kvar så länge.Synd om alla växter som är på väg upp med en sån kall period igen.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Ja det ser godt ut i hagen din! Vårlig og fint hos deg. Her er det fortsatt snø :-(

    Ha en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  7. Vilken fin promenad i din fina trädgård. Det går i vågor det där med trädgårdsenergin. Jag känner att jag i år vill sitta still lite mer och bara titta på min, jag. Jag är ett år efter dig där! Det kommer bra på buskar och perenner och så hoppas vi rosorna kommer fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vad härligt vårigt det ser ut i din trädgård!!
    Vårkram
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Å, du har ju OCKSÅ såna där blekgula krokusar som är så fina!
    Vilken skillnad det är på ros-statusen jämfört med i fjol förra året! Hoppas nu att ingen jätteköldknäpp inträffar!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  10. Det både låter och ser ut som att du haft en underbar helg minsann. Här gick det inte att vara ute alls nästan så nu laddar jag om för nästa helg ;).

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vissst är det härligt när allt börjar spira i trädgården, och man känner trädgårdslusten komma över en, än en gång! Jo, det var nog smart att vila i fjol, man skall lyssna till sig själv och inte göra våld på sig själv, det vinner ingen på! Desto roligare när lusten kommer tillbaka istället!

    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  12. Hei! Hagesuget er et kjempefint ord og som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Og det er akkurat hva krokusbildene dine får fram.. Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  13. Fin vår promenad du bjuder på! Jag tror som du, det där med trädgårdsenergi går i vågor. Ibland måste man ta en paus för att lusten ska infinna sig igen. Vips brukar skapelselustan vara tillbaka, om möjligt ännu starkare än förut.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  14. Det växer bra trots kylan, är väl snart dags och
    klippa rosorna. Härligt att dina trädgårdsandar
    vaknat, nu tror ju inte jag att dom sov förra sommaren
    heller, så fint som du hade då!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder. Våren har kommit långt hos dig. Och det ser så finrensat ut.

    SvaraRadera
  16. Så vakre bilder!

    Ønsker deg en nydelig dag, Maria <3
    klem

    SvaraRadera
  17. Så koselig å få en titt i vårhagen din! Så langt alt er kommet hos dere.
    Nyt kvelden! :)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.