Sabelhagens olivlund

söndag 6 april 2014

Made by me






Tjohoo, nu är tröjan klar! 
Jag har använt den några gånger, och den har blivit en favorit. 



Så gosig och mjuk att ha på sig.
Funderar redan på att sticka en till i mera höstliga färger:) 
Men inte nu, det får allt vänta lite. 


Här ser ni den i sin helhet, färgen stämmer bättre med bilderna ovan 

Första gången jag stickar raglanärm 


Jag är redan igång med nästa stickprojekt, men det blir ett mindre denna gången:) 



Önskar er en bra start på veckan 




Kram Maria 






17 kommentarer:

  1. Vad roligt att komma i mål med ett stickprojekt. Jag lockas alltid av alla läckra färger....det är som en påse gott och blandat ;-) Jag är ny på blogghimlen. Trivs i trädgård, i köket, gör yoga, skriver poesi och annat....njuter av vackra ögonblick. Kan tänka mig att det finns många vackra ögonblick i Kroatien. Vilket härligt äventyr att skaffa hus där. Lycka till!

    Mvh, Lotta
    lottasskaparkraft.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Det är en hiskeligt massa år sedan jag stickade tröjor ca 20 år sedan. men det skulle säkert vara rogivande. riktigt snygg var den.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Kul när man fastnar för något så där! Jag är imponerad - själv kan jag inte sticka. Inte sy heller. Jag är så ointresserad, så jag blir bara otålig när jag ska försöka. Men men - man är olika! :-) Duktig är du hur som helst!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Så flink som du er. Dette var virkelig en flott genser.

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  5. Hei! Kjempefin, den ser veldig behagelig å ha på seg. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  6. Oj, så flink du er!! Den ble kjempefin :o) Har strikket raglanermer en gang for lenge siden, det er jo så fint :o) Ha en strålende søndagskveld! Klem fra Nina

    SvaraRadera
  7. Nydelig genser! Den kunne jeg godt ha tenkt meg :-)
    Finnes oppskriften på nettet?

    Klem Marit

    SvaraRadera
  8. Men oj, så fin! Vad duktig du är, jag är imponerad! Den ser köpt ut ;)
    Själv har jag stickat en tröja i mitt liv, den tog ett år att få klar... det säger väl lite om hur jag och stickning fungerar ihop...

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Läst ikapp mig och så mycket roligt och fint jag sett! Och lilla Lykke! Så fin.
    Och vilken urgullig tröja det blev, den är urläcker, blev sugen på att sticka en jag också!
    Och trädgården ska vi bara inte tala om, kommer att bli så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Åh så fin den blev! Och vad snabb du är!!!!
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken fin tröja. Snygg raglan. Duktigt! Jag stickade mycket förr, men nu har jag inte längre lust. Att sy en går tio ggr så fort.

    SvaraRadera
  12. Så flott den er :) den ligner veldig på en genser som heter Dorthe som jeg tenkte å prøve meg på. Har aldri strikke raglan- men vil lære meg det. Du er dyktig- så pent strikket og nydelig farge :)
    Skjønner godt den er blitt en favoritt !

    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  13. Kjempefin genser du har strikket, den ser myk og deilig ut:) Jeg liker også å strikke. Min greie for tiden er mønsterstrikk etter gamle koftemønster.

    SvaraRadera
  14. Vad duktig du är, snygg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  15. Åh, varför kan inte jag sticka?! Superfin, och precis i min favoritfärg. Bra jobbat!

    kram Louise

    SvaraRadera
  16. Kjempefine genser:)fine ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  17. Älskar färgen o modellen, jisses så duktig du är, önskar jag hade kunnat sticka..Kramisar Tina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.