Sabelhagens olivlund

tisdag 26 augusti 2014

Härlig kvällsrunda hos mig


Hejsan 

I morse vaknade vi av åskoväder, och regnet vräkte ner. Lykke kröp under täcket och ville inte alls gå ut. Men lagom till att jag skulle åka moppe till jobbet, slutade det regna och solen kom fram. 
Jag hade dock inte lika tur på hemvägen, då fick regnkläderna göra sitt. 


Jag gick en skön trädgårdsrunda med kameran. Det är så härligt att gå omkring där och inte tänka på någonting alls, bara vara. Bästa avkopplingen. 
Tänk att känslan blir en helt annan så fort det slutar regna och solen tittar fram. 




Det japanska gräset har börjat få sina första röda ax och snart blir det fina vippor



Hortensian tackar snart för sig, och liljan slår snart ut 



Solrosen är utblommad och jordärtskocksblomman har sin höjdpunkt 


Gör "reklam" för Septembersolros 'Lemon Queen' igen :) 

Ritausma, vilken fantastisk ros hon är



Therese Bugnet 


Martin Frobisher 


Det ser ut som att vädret ska bli lite bättre framöver, känns ju hoppfullt. För de senaste dagarna har varit lite väl trista och blöta. 
Gräset skulle behöva klippas, och jag saknar solen och värmen så mycket. 
Tror jag ska göra en krans av alla nypon snart:) 



Ha det gott 



Kram Maria 










19 kommentarer:

  1. Så nyyydelige bilder fra hagen din!
    Flott lys..og rabattene dine er så flotte!..og rosene da...de er nydelige alle sammen:)
    Mye torden (åske)..også her...og godt med regn i det siste..å nå er plenen grønn igjen:)

    SvaraRadera
  2. Ojdå så många fina rosor du har än. Här har alla nästan i alla fall lagt sig till vila.Såg någon knopp så kanske, om det blir som de lovat 20 grader till helgen, får jag se någon mer blomma här.Dey känns lite höstihgt nu.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du bjuder på! Och din nya header är så fin, ja det var din förra med förresten!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. 'Frankfurt's nypon känner jag igen. Vi har haft fint väder idag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jaaa, jag såg väderrapporten, sol i tre dagar from onsdag och inget regn !!!, börjar redan tröttna på filt, värmeljus och te, jag vill ha lyktor på terassen och rosé ett par veckor nu innan det blir höst på riktigt :) Om du gör en nyponkrans ,kan du inte visa hur du gör så kanske jag kan försöka också ?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så vackert! njuter av dina bilder.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Tack för en riktigt fin trädgårdsrunda. Tur att det finns vackrare trädgårdar att spatsera i än min. Nyponkransar är fint, så gör gärna en sådan. Så får vi kanske se den också.

    SvaraRadera
  8. En krans av nypon låter fint, den håller
    nog bra också. Härligt och ta kameran och gå
    ut och fota, man ser saker på ett annat sätt
    genom linsen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Det är helt otroligt så många fina rosor du har.
    Mycket annat fint också.

    Krans av nypon eller annat var längesedan jag gjorde. Borde ta mig tid att pyssla mer men kommer aldrig till skott av nån anledning.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för att jag får följa med på din blomstrande kamera-promenad! Underbart vackert! =)
    Imponerad av att du kan alla namn!!!
    Spännande att kolla ny dörr, hoppas du hittade något som kommer passa!
    Kram på dig vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Vackert! Snygg header också, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Wow vilken fin header, en underbar bild. Alltid lika kul att få "vandra" runt i din sagolikt fina trädgård. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Hei! Skjønner godt at du nyter å gå rundt i hagen, din og slippe taket på arbeidsdagen og regnet. Sommeren er her fremdeles, heldigvis.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  14. Åå jag bara suckar nöjt...ååå så sagolikt vackert du har det i trädgården.. å himmel så fina bilder i förra inlägget med. Underbart att kunna plocka in buketter sådär.
    Men du bilden här ovafnör...åååååååå heeeeelt magisk!!!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Skönt att kunna ta en trädgårdsrunda när man kommer från jobbet, och så fina rosor som lyser mot dig på din vandring. Säger som flera andra, din nya header är magisk. Ska du göra fototapet eller tavla av den? :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Vakre bilder som alltid, og din nye header er kjempefin!
    Martin Frobicher fikk jeg ikke kjøpt i sommer, men prøver igjen til neste vår. Den er jo så vakker!

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  17. Fine høstbilder fra hagen din, nå på denne tiden da solen står lavere på himmelen blir det så magisk stemning og fint lys.
    Så fine roser og blomster som ennå står flott, ja vi må nyte alle de deilige høstdagene vi har igjen.

    Ha en strålende dag.

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara bilder! Här i Wales har det verkligen varit skiftande väder, mest regn och kallt för augusti, men idag titade solen fram och det värmde verkligen!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.