Sabelhagens olivlund

onsdag 3 september 2014

Nytt på fönsterbrädan



Hejsan 


Äntligen lite nytt fräscht på mina fönsterbrädor. De har gapat tomma sedan, tro det eller ej, innan sommaren. Jag är dålig på att prioritera inneväxter på sommarhalvåret. 
Svärmor har varit här men en underbar 'leverans':) 
I hallen blev det plättar i luften som jag satte i höga svarta krukor. 




Och i köket nya hortensior 
Och några 'plättar' även här. Det är mina favoritblommor inne, hortensior och plättar i luften. 





Vet att många tycker att hortensior kan vara 'svåra' att sköta. 
Jag häller upp vatten i diskhon och 'dränker' dem, håller nere innerkrukan tills det slutat bubbla. Låter dem rinna av och tillbaka i sina krukor igen. Det gör jag kanske var tredje dag. 


Den bruna glasburken var det vitamintabletter i, hittade den längst in i ett skåp:) Diskade av etiketten och nu står den på hyllan. Men kanske skulle den behöva sällskap av en nyponkvist eller så. Ser lite 'tomt' ut. 







Tisdagen, längsta dagen på jobbet är gjord. Skönt, nu blir det bara bättre:) Hopppas kan man ju i alla fall:) 
Vädret är toppen och lite trädgårdstid har jag fått, gräsmattan är klippt och även överblommat på vissa rosor. 
Men jag har inte börjat byta plats på daggkåpor och hostor ännu, kanske blir det tid för det i morgon kväll. 



Ha det gott 



Kram Maria 








19 kommentarer:

  1. Nydelige blomster- har måttet fylle opp litt her hos meg også- samme Hortensiaen i samme farge , de er skjønne :) Og du har en vakker tapet. Synes bildene dine er så klare og fine - veldig flotte :) Du har et nydelig hjem.

    Ha det så fint

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  2. Så fint du fått det i dina fönster. Ja du nu längtar man verkligen efter att få det mysigt inne.
    Kalla kvällar och nätter men härliga dagar har vi hos oss. hoppas du har det med.
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Det blev fint med alla nya växter i köket!
    Behövs lite nytt inne den här tiden.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Här har du en till som inte brytt sig i inomhusväxterna denna sommar :) De glöms liksom bort när utomhussäsongen pågår :) Du har det jättefint i ditt kök tycker jag. Och wow vilka vackra fönster! Det behövs varken gardiner eller blommor med så vackra spröjs.

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har det! Jag är också dålig på innekrukväxter, och behöver fylla på med lite nytt nu. Vad fin plättarna var, så fyllig!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Här skulle vi också behöva lite nytt inomhus.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev! Drömmer om ett nytt kök när jag ser ditt. :) Skulle också behöva förnya inneväxterna, men det får bli lite längre fram. Har inte boat in mig inomhus ännu och då lär de bara glömmas bort och dö.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Stilig :) Pletter i luften er fine inneplanter. Inne her på sommeren overlever bare sukkulentene :) Ha ei finfin uke videre, Maria.
    Klem til deg.

    SvaraRadera
  9. Så fint det ble på kjøkkenet ditt! Nye stueplanter er så fint å få i vinduene nå, for her er også det dårlig med stell på de i sommerhalvåret. Må få kjøpt noen nye planter jeg også...

    Ha en fin dag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  10. Så fint i köket! Jag återbrukar också medicinburkar, och även "BONG"-flaskorna som det varit fond i ;)
    Hortensia och plättar är något som gillas här hemma med. Jag har börjat följa det där tipset du gav mig om vattning. Funkar bra! =)
    Jag ska "piffa" lite i köket när jag blir pigg igen. Hoppas hinna/orka i helgen :)
    Skönt att ha den längsta dagen gjord! Och nu är det lill-lördag! ;) :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Vilket fint kök ni har! Supermysigt och ombonat. Och vackra fönster. Känner igen det där med växter inne :-) Fräscht med nytt. Har faktiskt inte haft så stor lust för krukväxter under många år. Men i sommar har lusten kommit tillbaka så nu håller jag på att grönska upp huset inne.

    Underbar header!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så ombonad och fint ni har det! :-) Gillar din svarta kruka med plättar i hallen. Kramizz och ha en fin onsdag/Laila

    SvaraRadera
  13. Ser jättefint ut! Jag skulle också behöva piffa till lite inne med nya växter. Har köpt en ny snygg kruka - alltid en början.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  14. Vilka mysiga bilder, glad att jag hittat hit! :) Gillar din tapet som skymtar också, jättefin. Kram på dig!

    SvaraRadera
  15. Fint i ert kök! Visst är det härligt med nya fräscha växter, tänkte göra en rokad i helgen hemma men nu ska det ju bli så fint väder så vi får väl se... Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Så prydligt och fint. Vilken snäll svärmor som vet att du gillar plättar i luften.
    Jag har samlat bruna medicinburkar, som jag har som kryddburkar. Ser fint ut o är praktiskt. Bra lock på dem.

    SvaraRadera
  17. Mina hortensior trivs bäst ute, där är de inte svårskötta alls. De är så vackra också. Så fint du har det! Kram Pernilla (fd lifessilverliningandi) Uppdatera gärna din lista med mitt nya bloggnamn:)

    SvaraRadera
  18. den här adressen skulle jag skriva under med:)

    SvaraRadera
  19. Herlige interiørbilder! Takk for inspirasjonen!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.