Sabelhagens olivlund

tisdag 28 oktober 2014

Det är rosornas och nävornas höst


Härliga höstlov:) Jag är inne på min första lediga dag och det är underbart. 
En skön morgonpromenad med Lykke, träffade alla hundkompisarna, jagade en katt, sedan kom mamma & pappa nere på en frukostfika, ut på prommis igen och när vi kom hem en fotorunda i trädgården. Soligt och nästan 15°! Lovely:) 
Vissa rosor kommer med kraftiga nya skott fullt av knopp. 






Det är bland provrosorna det kommer flest nya knoppar. Och i Paisleyrabatten blommar de flesta Austinrosorna. Helt galet att det är så mycket på gång i trädgården, undrar när frosten kommer och tar allt? Fast just nu bara jag toknjuter av allt det härliga. 

Silverpäronet har snart tappat sina blad
Nedersta bilderna är nävorna 'Sweet Heidy' och 'Rozanne'. 
Tacksammare får man nog leta efter. 



Nu ringde Daniel och undrade om vi hade lust att äta ute idag. Och det är klart vi har:) 


Ha det gott och hoppas solen skiner på er 




Kram Maria 














7 kommentarer:

  1. Så vakre bilder fra hagen din! Det er nesten utrolig at det kan blomstre så mye nå så sent på høsten... :)

    Ha en fin kveld!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Din underbara trädgård är vacker även i höstskrud, önskar att jag hade haft en lika ljuvlig oas utanför mina fönster. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Det är otroligt så mycket som blommar fint fortfarande. Jag gick här ute och njöt tidigare idag samtidigt som jag räfsade löv. Härligt!

    Ha fortsatt sköna lediga dagar. I morgon ska det bli molnigare här så då ska jag nog baka, om jag känner för det :).

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jøss, så mye flott blomstring det er hos deg fortsatt! Det høres deilig ut med fri og å kunne nyte været. Ikke like moro å være på jobb hele dagen og så er det mørkt når man kommer hjem. Nyt dagene:)

    SvaraRadera
  5. En sagolik blomning hos dig. Njut av höstlovet!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så underbar trädgårdsglädje så här sent på hösten!
    Vilken härlig dag ni haft igår! Med mysig avslutning med middag ute :) Ljuvligt! Hoppas ni åt något riktigt gott!
    Kram och ha en fin onsdag :)
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Hej maria!
    Som vanligt är jag alldeles hänförd av alla vackra blommor du har i din trädgård.
    Å vad spännande med köket! Nu närmar det sig!
    Å woooooooooooooooooooooooow säger jag!!
    va coolt att du fotat till en bok. Bilderna är så himla fina. Du är verkligen jätte duktig!
    Skööönt med ledigt en hel vecka!
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.