Sabelhagens olivlund

fredag 24 oktober 2014

Sommarens vackraste


SOMMARENS VACKRASTE  är veckans tema hos Blommig fredag

Ingen tvekan om att det kommer bli rosor i fokus här nu:) 
Först de i rosa toner 





Jag kanske inte tycker att min trädgård är vacker, men jag gillar den:) 


Men Madame Legras de St Geramin är vacker:) 

Aprikos-rosa-koppar är en favoritfärg i trädgården 




Vacker skymning i MARINA 

LANDET 


Bilder från våra pärlor, underbara ställen att njuta, slappa, umgås, mysa och bara vara. 

Så skönt att helgen snart är här. 
Vi ska bara mysa och ta det lugnt. Daniel har ju rätt ont fortfarande. 



Ha den bästa fredagen 




Kram Maria 






34 kommentarer:

  1. Jamen där är den ju, min drömträdgård! Så vackert och alla dina rosor, helt makalöst...
    Tack för din söta kommentar!
    Varm kram från ett kyligt Öland & Titti

    SvaraRadera
  2. Underbara rosor och visst är din trädgård vacker! Så kul för Lykke att få träffa sin syster. Vi planerar att ha en valpträff nästa helg. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Många vackra rosor som vanligt :).
    Jag har ju inte sett din trädgård live men det viktigaste är att just du tycker den är fin.

    Nej, det är inte enkelt det där du skrev om hos mig. Hoppas du kan hämta lite kraft under helgen. Imorgon har vi personaldag hela dagen. Vi vet i princip inget om vad som ska hända mer än var vi ska vara och mellan vilka tider. Hoppas det blir bra innehåll. Jag brukar ju sluta 12.30 på fredagar men i morgon blir det 16:30. Tur jag har lov sen ;).

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Selvfølgelig måtte det bli roser! :)
    Du har så mange vakre i hagen din. Jeg liker så godt bildene dine av de :)
    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  5. Ja men du det är snart dags (4mån) att njuta av våren igen och framförallt sommaren
    ha en skön kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Hei! En vakker hage med veldig mange vakre roser. God helg til deg! Anne

    SvaraRadera
  7. Åh, din trädgård är ju underbart vacker! ..och vilka rosor...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag odlar själv inte rosor men tittar mer än gärna på dina,

    SvaraRadera
  9. Rosor har verkligen en speciell plats i mitt hjärta och i trädgården. Ljuvliga bilder.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Så mange roser du har! Vakkert.

    SvaraRadera
  11. Rosor tål att ses om och om igen, Så fina de är!
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Åh, så vackra bilder du bjuder!
    Vilken mångfald av rosor du har, oj!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Fantastisk flotte roser i vakre farger! Jeg elsker også roser så jeg skjønner at du valgte alle på en gang, vanskelig å velge. Flotte bilder. Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  14. Frodigt och blommigt i din trädgård och fantastiskt många fina rosor. I trädgården gör man väl precis som man vill och vad som är vackert bestämmer man väl själv.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Som alltid har du fina rosbilder.
    Kram.

    SvaraRadera
  16. Det är något visst med rosor och nog är de svåra att motstå. Du har så många fina. Vad som är vackert bestämmer vi själva, som tur är.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Det är något visst med rosor och nog är de svåra att motstå. Du har så många fina. Vad som är vackert bestämmer vi själva, som tur är.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  18. Oh, jag hittade min favorit, Madame Legras, den skall jag lägga på minnet. Fantastiska bilder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Madame Legras de St Germain tar priset, så blomrik!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Sååå många härliga rosor.....väcker habegär.....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  21. Skjønnheter på rekke og rad, jo :-)

    SvaraRadera
  22. Åh vad vackert!! Och jag måste ju säga att de där aprikos/orange rosorna får hjärtat att klappa lite extra, sååå himla fina!! Sådana bara MÅSTE jag skaffa till min trädgård!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  23. Hej Maria!
    Vilka underbara rosporträtt!
    Känner nästan dofterna.Och längtar till kommande rosensommar.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  24. Du har en drømmehage - helt vakkert nydelig :)

    Tusen takk for koselige ord inne hos meg :)

    God helg klem fra Monica

    SvaraRadera
  25. Jag tycker att det är märkligt att du inte tycker din trädgård är vacker!!? Den är ju magisk!
    Just att du har rosor lite överallt gör den romantiskt vacker :)

    Kram och ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  26. Fantastiske og fine roser, så mange farger og former ja disse fortjener å bli med på sommerens vakreste.
    God helg til deg.

    SvaraRadera
  27. Fantastiska och vackra rosor!
    Trevlig helg önskas dig och din familj! :)

    SvaraRadera
  28. Oh, vilka vackra rosor. Och du, din trädgård är jättttttefiiiin!!!!!

    SvaraRadera
  29. http://putfeetfirst.com/se/nilsonshoes/Kvinna/Kangor_och_Boots/RIEKER%2C-JUNI-ZIP/p/290023

    Vet inte om detta funkar men lyckas du klicka på eller kopiera och klistra in länkadressen så finns kängorna där. De heter Juni och är av märket Rieker.

    Kram

    SvaraRadera
  30. Härlig mix av rosor, digitalis och mycket annat fint i din trädgård! Gillar!
    Så mycke härliga rosor du har, har också fallit för charmen dem har.
    Trevlig helg! Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  31. Wow vad vackra rosor. Kan känna doften. Kram

    SvaraRadera
  32. Vilka vackra bilder! Hoppas du har en fin helg! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  33. Du har ju helt underbara blommor i din trädgård så då måste den vara vacker !!:) Underbar skymningsbild från Marina och Bohuslän...ja det är ju alltid Bohuslän :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  34. Vilka rosor! Vill man drömma sig bort
    i en fantastisk trädgård är det dig man
    ska besöka.
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.