Sabelhagens olivlund

fredag 28 november 2014

Inför 1:a advent


Veckans tema hos BLOMMIG FREDAG är INFÖR 1:A ADVENT.
Kika in hos Helena om ni vill se mer adventsmys. 
Tänk att det redan är första advent på söndag. Mysigt:) 
Här kommer det inte bli så mycket pyntat, det går liksom inte när vi håller på med köket. Det är saker överallt. Precis överallt:) 
Men ljusstakar och stjärnor i fönstren kommer det bli, resten får vänta tills vi kommit mer iordning. 

Fick äntligen tummen ur och pyntade lite utanför dörren. 
Det får bli min tolkning av 1:a advent. 







Helglängtan är stor, det har varit en lite körig vecka. 
Daniel ska jobba med nytt affärssystem och kommer vara borta en del, men jag och W tar nog en mysig mor och son-dag på stan på lördag:) 
Mina morgonprommisar med Lykke gör att jag känner mig piggare, det gör gott att komma ut och starta dagen med ett glatt hundgäng:) 
Sedan sprang jag på en fin vän på Ica, hann babbla lite i kön, och det var så härligt. Kände hur jag fyllde på med goda energier. 
Just nu är det extra viktigt med positiv energi, jag försöker dra mig ifrån det negativa. 
Nu vill jag bara ha mysigt och lugnt omkring mig. 



Önskar er den bästa helgen



Kram Maria 












28 kommentarer:

  1. Det var verkligen härliga adventsbilder! Ja det är dags att pynta lite tror jag, får ta det till helgen...
    Ja bra energier måste man samla på och ha runt sig, bort med alla energitjuvar!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt det blev vid din dörr. Förstår fullt ut att det ligger still med all pynt inne Men sen blir det desto roligare Lycka till
    Ha en skön kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så fine lykter du har! Jeg forstår godt at du ikke pynter så mye nå som du holder på med kjøkkenet. Det kan du ta igjen siden når dere blir ferdige.

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Jag kämpar också hårt med att hantera den negativa energin som finns runt om. Ibland kan an liksom inte komma från den och då måste man hantera den istället.
    Jag har tagit ledigt imorgon och det känns så bra.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hei! Stemningsfullt. Innmari fint med 'Silver Falls' som en del av stillebenet. Nytt kjøkken til jul må bli veldig bra.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  6. Ja det blev stämning utanför din dörr :) hur går det med köket då? Enligt planerna?

    SvaraRadera
  7. Förstår exakt tanken om att fylla på med positiv energi, så det negativa inte tar över... Heja dig! =)
    Så fint du gjort ute! Kan tänka mig att det är rörigt i hela hemmet, när ni renoverar köket! ;) :) Men tänk vad fint du kommer få sen, då är det värt det :)
    Mor-son-dag, låter toppen tycker jag! Bästa energi-påfyllningen!
    Kram vännen och njut av helgen!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Stemningsfull pynt, det der :-)
    Tradisjonen vår er å pynte bare litt til advent, og så kommer den store forvandlingen lille julaften!

    SvaraRadera
  9. Jättefint med lyktorna som lyser och dom
    där silverbladiga växterna. Första adventshelgen
    är det något speciellt med.
    Ha en bra helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  10. Så fint det är med lyktor. Jag borde verkligen ta fram mina - det är ju dumt att de står i boden och skräpar. Tack för inspirationen :D

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  11. Så vackert med lyktor utanför dörren.Då känner man sig ju välkommen hem själv med.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  12. Du har fått till det så fint med den lilla gruppen på det gråa träet.
    Önskar dig och de dina en härlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Att fyllas med goda energier gör alltid gott och visst får man även mycket energi från alla mysiga kommentarer och genom att kolla runt hos alla bloggvänner! Du har gjort så fint, blev sugen på att köpa några nya lyktor! Trevlig helg, Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Mysigt och lugnt...så känns det att titta på dina bilder. Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra jularrangemang. Lycka till med köksrenoveringen. Och ha en fin helg.

    SvaraRadera
  16. Hoppas att energipåfyllningen funkar och det blir en bra adventshelg. Här blir det lite lugnt på pyntningsfronten, orkar inte med så mycket i år, men ska njuta av hyacintdoft i köket i alla fall.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  17. Så jättefint du har pyntat, det räcker alldeles för mig för att få den rätta känslan. Jag förstår att du inte gitter sätta igång med något inne när köket är upp och ner. Men rätt skönt att ta det lite lugnt också. Och det där med positiva energier är ju bara så viktigt, det kan man inte få nog av. Man måste vara öppen och ta emot dom.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Så fint och välkomnande du gjort utanför.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  19. Nydelige bilder Maria!!!
    Så vakkert med sølvgrå fargene og lyspunktene:)
    Ønsker deg en god helg..og håper du får ladet batteriene etter en travel uke:))

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder.....så stämningsfullt och fint....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  21. Hej Maria!
    Det är mysigt att göra lite julfint i trädgården med, och jag har också pyntat ett bord till advent.Trädgårdscykeln skall också julpimpas när tid medges.Och så får det fixas lite här inne med. Det som blir det blir... Trevlig helg! Hälsn AnnA

    SvaraRadera
  22. Det ser väldigt mysigt ut där med lyktorna bland annat vackert.
    En härlig första advent
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  23. Så fint du har fått det vid entren, det har jag inte hunnit med. Försöker få ordning inne efter vår renovering o det tar tiiid. Ha en fin o mysig första advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  24. Så vackert du gjort vid entrén! Inbjudande. Fint med den robusta träpallen mot det gröna. Och det är ju så charmigt med hyacinter, jag vill ha massor här hemma! Bra att du fokuserar bort det negativa, positiv input är det som gäller för att må bra <3

    Adventskramar aka

    SvaraRadera
  25. Det blev riktigt stämningsfullt med lyktor och blommor. Ha en fortsatt fin Första Advent. Marika

    SvaraRadera
  26. Koselige stemningsfulle bilder :-)

    SvaraRadera
  27. ..och jag var här och tittade på dina fina bilder av en välkomnande entre... Men när jag skrev så lyckades jag låsa tangentbordet.. Hur är planen? Blir ni klara till jul... Jag tittade på nya adventsstjärnor men sen tänkte njaeeeee - sen när jag flyttat. Tills dess... ..de gamla duger :)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.