Sabelhagens olivlund

onsdag 31 december 2014

Årskrönika augusti - december Gott Nytt År

Här kommer sista delen av min årskrönika. Och jag vill önska er alla ett Gott Nytt ÅR. 
Tack alla ni som kikar in här, hoppas ni kommer tillbaka 2015. 

Vi har sköna dagar på landet, båtturer är något vi gillar mycket. 
Vi tar en glass i Hunnebo 
Vårt annex där vi huserar när vi är på landet 
Jag hittade en gammal spegel i garaget på landet som fick pryda en vägg i annexet 
 Favoritväxter 



 Jag fyller år och vi går på restaurang KOKA 
Trädgården är underbart lummig nu 

I början av september åker vi till landet. 
Det blev sista helgen på landet för i år. Det kom en massa saker i vägen vilket gjorde att vi inte kom iväg en gång till. Saknar landet mycket, och jag hoppas vi åker dit snart igen. 


 Vädret är underbart och vi tar en båttur 
 Jag beställer tulpaner för en härlig vårfröjd 
Det blir många skogspromenader i det härliga höstvädret


Rosorna fortsätter att knoppas i oktober 



 I slutet av oktober har vi Field Spanielträff på Hofsnäs Herrgård 


Jag börjar sticka en kofta
Vi börjar renovera köket. Allt ska bort. 
Välkommen kaos:) 
Jag har tur och vinner en jacka från Didrikson hos Lantliv 
 Höstpyntar på trädäcket 
 Rosorna hänger i lång in i december 
På lucia firar vi 17 år tillsammans, återigen äter vi supergott på KOKA 

 Jag slår in paket, tycker det är så kul:) 
Sneak peak på köket. Jag kommer göra ett eget inlägg om köket senare. 
I helgen satte Daniel dit alla spotlights i taket. 

Julafton 
En supermysig julafton hade vi här hemma med våra föräldrar 

William i julklappströja och skjorta 




Välkommen 2015 



Kram Maria 













21 kommentarer:

  1. Första bilden med solrosen var ett härligt
    möte så här på nyårsaftons morgon, alla
    dina foton är så fina. Jättefin sammanfattning
    av året.
    Gott Nytt År till dig och familjen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig ett gott nytt År. Tack för alla inspiration under året som gått.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Nyårskramar till dig, önskar att 2015 blir ett underbart år för dig! Tack för alla vackra inlägg under året och ett GOTT NYTT ÅR!
    Raina

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Så rolig läsning!
    Gott nytt 2015!
    Kram på er!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Önskar dig ett underbart avslut på detta år och en önskan om att nästa år blir fyllt av många glädjeämnen

    SvaraRadera
  6. Kjøkkenet dere kommer til å bli så utrolig flott! Lykke til med innspurten av oppussingen! :)
    Gleder meg til å følge deg videre i 2015. Tusen takk for koselige kommentarer hos meg. Ønsker deg og dine et Godt Nytt År! :) Klem

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År till dig och familjen! Ser fram mot att följa dig och trädgården i 2015.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  8. Tack för en fin krönika, skall bli roligt att följa din blogg i fortsättningen också, ser fram emot nya rosbilder och fler bilder på köket, det ser jättefint ut!
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jag kommer absolut tillbaka hit nästa år. Måste försöka få tag på en liknande ljusgul vädd som den du visar. Så himlans fin. Skulle sitta som en smäck i min cottage garden-rabatt.

    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Godt nytt år til deg også! Jeg ser frem til mange nye innlegg:)

    SvaraRadera
  11. Skönt, vackert, fint, gott och mysigt är väl ungefär de ord som poppar upp när jag tittar på bilderna. Ser ut som ett härligt år :).

    Ha nu en fin nyårsafton så ses vi igen nästa år.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  12. Hei! Jeg ønsker dere et riktig godt nytt år! Takk for alle inspirerende innlegg. Klem Anne

    SvaraRadera
  13. Älskar din bildkavalkad...underbara bilder av ett fint 2014!
    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  14. Härlig kavalkad och jag ser fram mot när mitt silverpäron är lika frodigt och vackert som ditt !
    Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  15. Så mange vakre bilder, Maria! Jeg lengter så etter sommeren igjen når jeg ser de. Kjøkkenet ditt ble kjempefint!

    Ønsker deg og familien din et riktig godt nytt år!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  16. Fantastisk bildårskrönika! Så mycket ni har gjort under året.

    Önskar er ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Så flotte bilder! Ønsker deg ett riktig godt nytt år :-)

    SvaraRadera
  18. Takk for en flott årskavalkade! Godt nytt hageår!

    SvaraRadera
  19. Takk for et fint og inspirerende bloggår .
    Gleder meg til året som kommer og alle dine nydelige bilder fra hjem og hage .

    GODT NYTT ÅR 🌹

    SvaraRadera
  20. God fortsättning och hoppas 2015 blir vad du önskar :) Trevligt att läsa årsresume hos andra bloggare,
    man plockar ut godbitarna och presenterar dem och inser hur mycket som egentligen hände under ett år - vardagsbilder som fångar ögonblick värda att minnas :)
    Och hur gick det med din stickade tröja? Den såg så fint ut! Ha en skön dag :)

    SvaraRadera
  21. Härlig tillbakáblick med trädgård,inredning, underbara Västkusten och Bohusläns landskapsblomma m m.
    GOTT NYTT ÅR! BLWYDDYN NEWYDD DDA! önskar Lena från Wales

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.