Sabelhagens olivlund

måndag 30 mars 2015

Nytt vårligt i hallen




Jag köpte en låda pelargoner på partihallarna förra veckan, och några av dem hamnade i hallen. Det ger en lite gammaldags mysig känsla tycket jag:) 
De vita höga ljusstakarna och vårblomman med både hyacinter, pärlhyacinter och tulpan i samma kruka fick jag av svärmor. 



Hittade lite brunt papper och ett rosa band som fick agera kruka





 Bänken som står i hallen är egentligen ett soffbord som D sågat i sär och jag målat vitt. 
Skulle väl egentligen vilja ha en bättre förvaring här, men det får bli vid ett senare tillfälle. 

Måndagen är gjord, då är det t r e arbetsdagar kvar till påskledighet. 
Love it:) 

Nu snart dags för Lykkeprommis, vore trevligt om det höll upp...
Sedan har W sen träning ikväll, och D är sen hem från jobbet så han hinner precis hem och köra honom. 


Ha en fin kväll alla som kikar in här 



Kram Maria 









13 kommentarer:

  1. Snyggt som alltid Maria!
    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Vackert i din hall! Jag skulle gärna köpa en massa pelargoner men har så många gamla blommor att jag inte får plats.

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Skönt med påskledigt. Får hoppas det inte regnar alla dagar bara...
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Fina pelargoner! Och snygg "kruka"!
    Ska också ta lite ledigt i påsk - tror jag.
    Allt gott!
    Laila
    !

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev med pelargoner och ja, allt det andra också. Hemtrevligt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin tapet i hallen ! Hade en liknande fast så där på halva väggen med en bård mitt på och så en annan tapet över för 15 år sen ...ångrar mig lite att det blev nya helt vita tapeter där ....tror det får bli lite mönster snart igen ;)

    SvaraRadera
  7. Fint och vårlikt i din hall. Det gör en glad att mötas av det
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Hei! Innmari fint ble det. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  9. Så koselig hos deg. Og den tapeten likte jeg godt!

    ha en fin påskeuke!

    Klem fra Hjørdis

    SvaraRadera
  10. Det blev vårfint i hallen!!
    Ha en bra dag
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Liker så godt den tapeten også jeg da - hele hallen din er vakker. Nydelige lysestaker - sånne vil jeg ha, hi hi :)
    Alltid vakkert med Pelargonier.

    Ønsker deg en God Påske og kos deg masse

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  12. Verkligen fint i din hall...blommorna, tapeten...allt! Pelargoner är ju alltid så vackert, måste nog köpa några snart...
    Önskar dig en skön vecka och en GLAD PÅSK!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  13. Så himla fint det blev med alla pelargoner. Ser väldigt vårfräscht ut:) Ha det fint!
    Kram Sofie

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.