Sabelhagens olivlund

onsdag 1 april 2015

Lördagskväll och vinst


I lördags hade vi vänner här på middag, så trevligt. Jag dukade enkelt med ljuslyktor i glas. Jag hade turen att vinna en superfin lykta från Skrufs glasbruk hos den 
här fina bloggerskan . Den passar jättefint på vardagsrumsbordet. Det finns mycket snyggt hos Skruf, kolla in här

Visst är den snygg:) Saturno heter den och är designad av Ingegerd Råman. 
Så enkel och stilren 


Fotade lite innan gästerna kom 

Vi bjöd på grillat kött,  sallad med potatis i och olika såser, enkelt och gott.  




1 april idag, och snart är påsken här. 
Jag har tagit "påsklov" nästa vecka, det ska bli underbart. 
Hoppas på trädgårdstid då, för det har det inte blivit så mycket av det sista. 



Ha det gott 



Kram Maria 










14 kommentarer:

  1. Grattis till den fina lyktan. Snart behöver man knappt tända ljusen fören sent på kvällen det går fort nu. Håller med dig hoppas också på finväder nu Längtar till att få fixa på kolonin.
    Ha en fin och skön mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med den fine gevinsten! Den var veldig pen :)

    God påske, Maria!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Så fint du dukat och så gott det ser ut. Grattis till vinsten. Gillar Råmans design. Har också några saker.
    Önskar dig en skön påsk
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Fint du har gjort! Tipsa gärna alla som gillar Skrufs saker om Roomdeco-bloggen där lottas det ut en snygg Ponny-karaff! : )

    SvaraRadera
  5. Ser trevligt och gott ut!
    JAg har lov denna veckan men ännu har jag knappt satt foten i trädgården. Ronja har opererats och ja, jag har fullt upp med allt möjligt. VÄdret har inte varit så kul men just nu skiner solen faktiskt. Aprilväder idag för det haglade förut när jag precis tvättat bilen.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Bare innom for å ønske deg... God påske!
    Flotte bord du har dekket,kos deg:)

    SvaraRadera
  7. Vacker dukning, enkelt och fint! Och ljuslyktan var väldigt fin, vilken tur du har, grattis!
    Har tittat tillbaka bland inläggen och så många fina blommor du har och vad det har exploderat i din trädgård. Det kommer att bli perfekt att vara ledig och greja där i nästa vecka!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Skönt med påsklov, hoppas vädret är på vår sida och vi får lite värme och sol!
    Glad påsk!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinsten!
    Trädgårdstid står på min lista också. Det ska inte bli varmt men första röjardagarna gör det inget eftersom det blir en del slit och och grävning.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Grattis till superfin vinst!
    Enkelt, gott och vackert, säker på att era gäster trivdes hos er i lördags!
    Så skönt med påsklov! Jag slutade tidigt idag och nu ska jag njuta av några lediga dagar.
    Kram och ha det riktigt fint, vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Ser ut att ha blivit en lyckad middag☺Snygga lyktor också. Sitter här och funderar på vad vi ska bjuda våra gäster på imorgon. Får nog bli en potatissallad som din fina. Det är väldigt gott! Sen kanske vi skulla plocka fram grillen och premiärgrilla lite☺
    En riktigt glad påsk!
    Milla

    SvaraRadera
  12. Ser ut att ha blivit en lyckad middag☺Snygga lyktor också. Sitter här och funderar på vad vi ska bjuda våra gäster på imorgon. Får nog bli en potatissallad som din fina. Det är väldigt gott! Sen kanske vi skulla plocka fram grillen och premiärgrilla lite☺
    En riktigt glad påsk!
    Milla

    SvaraRadera
  13. Den var super fin. Härligt med påsklov. Det är den bästa tiden att vara ledig på tycker jag. För det blir alltid mycket trädgårdstid.
    Glad Påsk på dig
    Annika

    SvaraRadera
  14. Är också väldigt förtjust i Ingegerd Råmans alster. Hoppas att ni fick en trevlig kväll! Önskar dig en härlig påskhelg och ett skönt lov!

    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.