Sabelhagens olivlund

torsdag 9 juli 2015

Så läckert!


Ett nytt hus har "dykt upp" i Marina. Det har byggts sedan vi var här sist. Så himla pampigt och snyggt, det ligger väldigt strategiskt på ett berg, väl synligt från vägen och mitt emot vår tomt. Man liksom hajar till när man ser det, och det är ju det som är meningen.
Skulle inte tacka nej till det:)  

Mitt emot vår tomt



Det var inga där nu, så vi passade på att ta lite fler bilder 
Fönstren är såå snygga, älskar höga fönster 


Kolla in taket, oh my så snyggt säger jag bara :) 
 Ja tack till 'never ending pool'  





Japp, det var gårdagens kvällspromenad. Det är så härligt med dessa ljumma kvällar, enda nackdelen är myggen. Jag fick säkert 10 myggbett när vi satt ute på balkonen i går kväll. Det gör jag inte om, så nu är det all världens myggmedel som gäller. 

Ha en fin torsdag


Kram Maria 


8 kommentarer:

  1. Så flott det huset var! Skjønner godt at du tok mange bilder derfra. Spennende farge på huset også :)

    Mygg er ekle, men her har vi sluppet unna de så langt i sommer til tross for elv, bekk og hagedam i nærheten her. Tror det må være den kalde våren som er årsaken.

    Ikke klø på de, for da blir det bare verre ;))

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Nu har jag äntligen läst ikapp hos dig! (har flängt runt fram och tillbaka till dalarna med dotter och kompisar, och så åker vi igen jag och P efter lunch, blir kvar några dagar) Kan bara säga en sak om alla dina bilder SÅ UNDERBART VACKERT!!!!! Snälla sluta inte tjata om att det är paradiset, vill se mer! Vilket hus, du fotat! Döööör en smula över taket med de mönstrade plattorna!!!! Åh, så härligt ni har det, mys på restaurang och bara vara... Fortsätt njut!
    Jag hoppas verkligen ert bygge kommer igång, förstår att du längtar! Men du, den där hälsningen om att vi skulle komma och hälsa på... den tar jag på allvar! Klart vi kommer, om vi får!!! Men först måste vi se till att ses, här hemma i Sverige ;) Har för mig att du nämnt att ni kanske skulle till Stockholm? Men jag kan ha fel... Men OM ni ska dit, så bor vi inte så långt därifrån. faktiskt. Kanske 6 ,il, typ. Vore så kul om vi kunde ses någon gång.
    Kram och ha det fortsatt fint med familjen, vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Men åååååå wooooooooow såååååå snyggt!
    Vilket hus!! Ja tack säger jag med..;)
    Vilken härlig semester ni har och jag håller tumamrna jag med att ni snart kan skicka in om bygglov.
    Å vad fina ni är! Å lilleman har minsann växt om pappa redan.. ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Wow, undrar vem som kommer bo där, man
    blir ju nyfiken. Du och sonen passar in bra,
    synd att det inte var ert hus.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Helt underbart om man fick bo där. vacker utsikt har ni med. inte illa när allt är på plats för er. spännande att se hur ni kommer att bo.
    önskar er fortsatt fin semester
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt lyxhus men är det inte en väldigt konstig stilblandning i fasaden? Poolen en dröm.
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  7. Wow så snyggt ! Något att inspireras av! Är också helt myggbiten :( har inget minne av att de varit så envetna söderöver förut ... Blev också varnad av en läkare att de i södra Frankrike spred en Denque feberliknande sjukdom ...har jag inte hört förut ..
    Ha det fortsatt fint, kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så lustigt! Såg huset från vägen när vi körde mot Vodice....tänkte också WOW vilket hus!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.