Sabelhagens olivlund

onsdag 1 juli 2015

Rosexplosion

Nu äntligen slår rosorna ut på löpande band, jag har 35-37 st i blom, här kommer 30 av dem. 
Rosdoften sänker sig över trädgården och jag njuter:) 
Välkommen Juli 

Crown Princess Margareta, Leander, Eglantyne 
James Galway, Fritz Nobis, William Morris 
Frankfurt, Russeliana, Constance Spry
Louise Bugnet, Martin Frobisher, Quatre Saison 
Rotskott, Wild Edric, Californica Plena 
Princess Ann, Rose de Rescht, Cardina de Richelieu
Lumo, Jauques Cartier , Sointu
Ritausma, Stanwell Perpetual, Richardii Sancta 
Blanche de Belgique, Complicata, Duchesse de Montebello 
Madame Plantier, Great Western, Cornelia 













Så underbart att det äntligen är gott och varmt ute. 
Satt ute länge på altanen i går kväll och bara njöt av sommaren. 
Det är inte många ljumma kvällar vi haft hittills. 

I dag ska jag handla lite förnödenheter till bilresan. Vi gör några mackor och tar med till frukost så slipper vi köpa det längs vägen. 
Frukoststoppet brukar bli i Danmark, får se om det blir så i år också:) 
Vi har sett ut två hotell som vi ska boka, vi tar två övernattningar så blir det 80 mil om dagen vilket är lagom tycker vi:) 
Det känns bättre nu när vi gör resan till en del av semestern och inte bara en transportsträcka. 


Soliga kramar från Maria 





13 kommentarer:

  1. Beautiful ♡ Have a nice dag ;-)

    SvaraRadera
  2. Rosor är vackert tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Rosgodis!!!
    Ha en trevlig resa
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Så mange flotte! Jeg bare nyter bildene dine :-)
    Ha en fortsatt fin sommerdag :-)

    SvaraRadera
  5. Så fint att du hinner njuta en del av rosprakten innan ni åker.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tänk vilken dröm att strosa runt bland alla dina fina rosor!!! Vilket rosparadis!!! Tack för att vi fick njuta lite också!! Allkt gott Mari

    SvaraRadera
  7. Men jösses vilka fantastiska rosor! Ja jag var ju glad att jag har en som blommar i min trädgård, ha ha. Dina är otroliga, önskar att jag hade hand med rosor. Bilresan låter kul men dryg, vet inte om jag skulle ha hjärta att lämna alla vackra rosor. Trevlig resa!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken mångfald! Måste dofta gott i din trädgård. Trevlig resa! Merja

    SvaraRadera
  9. Så härligt det måste vara i din rosenteädgård nu,att du bara kan lämna! Det där rotskottet ser intressant ut. Har du nån aning om vilken sort det är brukligt att ympa på?
    Önskar er fin resa och visst är det roligare att ta nåt stopp, kanske till och med lägga in några sevärdheter på transportsträckorna. Det har vi också börjat lära oss.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Du har så mange flotte roser på en gang! Det må være herlig å gå rundt i din hage nå, og bare nyte synet og duften av de :)
    Det må være litt trist å reise fra de nå når de er så fine...

    Nyt rosene dine,

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  11. Ååå så många fina!
    Är det äntligen dags nu? Ska ni ner till paradiset nu igen?
    Ååå så härligt!
    Skönt att ta bilresan lite i etapper.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Hej hopp vad det blommar rosor hos dig, du måste ha en extra ordinär tomt för rosor. Här har bara två slagit ut men desst fler knoppar är det ju på de andra och pionerna börjar också visa färg jag njuter i fulla drag av allt i skuggan och pysslar med barnbarnet
    Ha en härlig resa och lycka till på färden
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Mmmm, härligt. Jag har rosor på gång här också, men inte lika många. Ljuvligt!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.