Sabelhagens olivlund

onsdag 2 december 2015

Årets trädgårdsbuketter


Det blev några buketter gjorda säsongen som gick, och nu när mörkret kommer allt tidigare och tidigare kan det väl passa bra med lite sommarminnen?


Juni 
aklejor, daggkåpa, nävor och allium 
Känns fräscht och pastelligt 


 Midsommarbukett  på landet 

Juli 
Olika sorters rosor 


Augusti 
Rosor, bambu, lavendel 



September 
rosor, fackelblomster, nypon, flox & sköldpaddsört 



Oktober - November 
Ax från det japanska gräset, höstaster, liljor, hortensia, kärleksört och rosor 




Välkommen december, i går hade vi en solig skön dag. Tänk om det kunde fortsätta så:) Men regn är på ingång, så den lyckan var kortvarig. 
På fredag kommer mina nya vinterdäck till Vespan och jag hoppas kunna byta nästa vecka. Då ska jag även få en box monterad, så jag kan få med mig mer än en kasse mat från affären. 

Ha en bra mittiveckandag 


Kram Maria 








15 kommentarer:

  1. Sommarminnen - ja tack!
    Superfina bilder! Hur bär du dig åt?
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Ja man saknar sommaren när du visar blombuketter men jag tycker att denna tiden är mysig den med förutom när det regnar sidleds...

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Sikke en god idé at vise sommerhavebuketter nu. Det er dejlige billeder, og jeg længes sådan efter sommer!
    God onsdag til dig, Maria!
    Knus

    SvaraRadera
  4. Underbara buketter! Tänk ändå vilken skatt det är att ha en trädgård, där man kan plocka in vackra buketter så många månader om året!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga buketter! Det är ju så trevligt att plocka in trädgården i form av buketter. Men jag är usel på det. Det kanske får bli ett nyårslöfte att göra det oftare.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  6. Näää haaallåååå så där får man inte göra...;)
    Nu fick man ju en akut sommarlängtan mitt i julmyset...;)

    Himmel så fina buketter!
    Va duktig du är!
    Å vad fint du dukat och adventsljusstakarna är så fina allihop!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Precis vad jag behövde denna grådaskiga dag! Massor av sköna buketter, tack för den snälla du...helt underbara!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Det är härligt att se tillbaka på sommarens fägring och tänk att det gick att plocka så fin bukett i nov. Kan det vara första gången men hoppas inte den sista
    Ha en fin torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Helt underbara buketter, vännen! Florist, Maria!!!! Florist!!!
    Ja, ni skulle varit med oss i helgen! Så trevligt vi skulle haft!!!! Vi måste få till någon helg då vi kan ses, i Stockholm kanske?
    Så fin dukning du gjort. De där vita adventsljusstaken i fönstret ed "guldtoppar", den har jag också spanat på till köket. Men gjorde en ekonomisk variant i år, köpte en till av den som jag hade en utav istället för att köpa två helt nya ;) Om jag sedan köper två nya i alla fall, så blir det inte alls ekonomiskt... ;)
    Här går jag och väntar på leveransbesked angående vår julklapp som borde levereras i slutet av veckan... Väntar som ett barn ;)
    Kram och ha en fin torsdag!
    /Maria

    SvaraRadera
  10. Half a year filled with roses! Soooo wonderful! Can smell them!
    Happy days
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Härliga sommarminnen en decemberdag! Vackra buketter och så alla dina fina rosor. :)
    Ha det fint du också!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Godaften Maria.Tusind tak for skønne buketter.Dejligt med nogle blomster til at live op på denne årstid.
    Har også et blomsterindlæg i støbeskeen.............for vi trænger til noget smukt at se på.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvaraRadera
  13. Vakre...flotte buketter du har laget gjennom sesongen!
    Det er jo noe av gleden med en hage full av blomster...å plukke og fråtse i blomster:)
    Takk for dine søte ord:))

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt sätt att följa trädgårdsåret och ett fint tema. Massor av inspiration till nästa års buketter :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  15. Jeg synes kombinasjonen i de to første bildene var superfint

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.