Sabelhagens olivlund

torsdag 31 december 2015

Årskrönika 2015 sista delen - Gott nytt År

Jag vill önska alla mina fina läsare ett riktigt Gott nytt År. Är så tacksam och uppskattar det så oerhört mycket att ni troget kikar in här. Och alla gulliga kommentarer som ni lämnar, blir såå glad över dem, det betyder mer än ni kan ana. 
Det har varit så roligt att kika in till er alla och inspireras, dela minnen, få tips och idéer och känna igen sig dela glädje och sorg. Tack alla söta ni, vad vore bloggen utan er <3. 

Augusti - december 2015 

Lavendelrabatten blir till
här med rosen Leonardo da Vinci 


Vårt annexet på landet där vi tillbringar många sköna dagar 


 Firar min födelsedag på landet 




 Min 40-årspresent 
Hemma ser det ut som en djungel 

Wollerton old Hall 

Vi målar om i vardagsrummet - innan 
Efter 

Vi promenerar mycket i Fiskebäck 



Gavelrabatten 

Höst i krukorna 
Oktober på landet 

 Novemberpyntat utanför dörren 


Vi firar en underbar jul på landet 


Min nyårsbukett får avsluta denna lååånga krönika

Välkommen 2016 

Gott Nytt År! 


Kram Maria 




22 kommentarer:

  1. Så mycket det händer hos dig hela tiden. Hur hinner du med allt... Många fina, härliga bilder, Lykke, familjen, alla rosor. Nyårsbuketten makalös! Så snart jag är sugen på färggrant och rosor tittar jag in till dig. Du är ett säkert kort:-) Tack för alla trevliga inlägg under året.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det var en fin krønike, dejlige billeder. Jeg er jo ret ny som læser på din blog, så jeg fik et dejligt indtryk af hvad din have og din bolig handler om. Takk for det og godt nytår :)

    Ulla

    SvaraRadera
  3. Önskar dig detsamma ett underbart avslut på detta år och ett magiskt nytt år!!

    SvaraRadera
  4. Så mycket härligt det hänt hos er under året! Hoppas att 2016 blir ett minst lika bra år!
    Nyårskramar från Laila

    SvaraRadera
  5. Wonderful pictures of a wonderful year!
    All my best to you and yours! Happy New Year
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Wonderful pictures of a wonderful year!
    All my best to you and yours! Happy New Year
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Önskar dig ett Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera
  8. Takk for mange vakre bilder! Godt nytt år!

    SvaraRadera
  9. Tack för alla fina inlägg, med blanda annat många vackra rosor du bjuder på! Ert vardagsrum blev jättefint efter ommålning!
    Önskar dig ett gott nytt år!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Vakre bilder du har tatt. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på bloggen.
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  11. Tack själv för dina inlägg och vackra foton! Önskar er ett gott nytt år :)

    SvaraRadera
  12. Så flott årskrønike du viser, Maria! Du tar så mange vakre bilder at det er en fryd! Jeg gleder meg til å følge bloggen din i 2016 også. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer hos meg, og jeg setter veldig stor pris på de!

    Riktig godt nytt år!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  13. En underbar krönika och jag önskar dig av hela mitt hjärta ett GOTT NYTT ÅR! Så glad för alla dina söta kommentarer och jag följer dig mer än gärna nästa år också!
    KRAM, Titti

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt Trädgårdsår! Med en rekordtidig vår kanske?
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  15. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder du bjuder på! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Merja

    SvaraRadera
  17. Flot kavalkade, der er andre end mig, der har svært ved at begrænse sig :)
    Godt nytår

    SvaraRadera
  18. Kære Maria.Smukke-smukke billeder du viser.Og jeg nyder dem alle.
    Håber vi får et rigtig dejligt haveår 2016.Og ser frem til mange dejlige indlæg fra dig.Rigtig godt nytår til dig og familien Nytårsknus Jettet

    SvaraRadera
  19. wow vilket underbart år du har haft. Så mycket fint du fått uppleva.
    Önskar dig ett lika fint 2016.
    Gott slut och Gott Nytt år
    Annika

    SvaraRadera
  20. Härligt avslut på årskrönikan, vill alltid ha fler rosor när jag varit inne på din blogg. :) Just nu ligger Wollerton väldigt högt på vill ha-listan.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.