Sabelhagens olivlund

fredag 11 december 2015

En vacker vy

Nu är den där underbara helgen snart här igen, och veckans tema hos Blommig fredag är 'En vacker vy'.
Nu har jag ju flera vyer som ligger mig extra varmt om hjärtat, så det får bli 'Flera vackra vyer':) Fuskar lite;). Klicka in till Helena och se mycket mera vackert. 

Trädgårdens framsida, den vy man möts av när man kommer hem till oss

Ritausma kan man vila ögonen på när man sitter på altanen



Leander i Silverpäronträdet, det är en fin vy från köksfönstret

Från sovrummet i juni 

augusti 

Älskade landet på Bohuskusten 
En favoritvy från berget ovanför 


Marina, vårt paradis i Kroatien 

Åker man upp i bergen får man den här supervyn över Marina 

Lika vackert i skymning 

Jag har varit och klippt mig och fått ny färg i håret, så nu är jag helgfin:) 
Det blir lugnt och skönt i helgen, William har cup på lördag kväll. Nya fräscha julblommor behöver inhandlas, och så funderar jag forfarande på var jag ska hänga mina glasklockor och kulor från Holmegaard. Som jag trodde så köpte inte Daniel min idé om att ta in en gren från skogen och hänga dem i. 
Vi grillar ju året om och oftast på fredagskvällarna, men nu har vi fallit in i en hämtmatsfredagslunk, och oftast thaimat. Gott och enkelt. Längtar efter fredagskväll. 



Kram Maria 





23 kommentarer:

  1. Hei! Skjønner veldig godt at det er vanskelig å velge mellom alle disse vakre utsiktene. Ja, takk jeg tar dem alle.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder på vackra vyer. Skönt med fräscht hår, här börjar det gråa ta över dags att färga mitt också ;) kram

    SvaraRadera
  3. Virkelig vakkert :) Jeg er veldig glad i den delen av Sverige du bor og i en vakker hage- og du har begge deler, pluss vakre Marina :) Den vakreste av alle om jeg må velge er nok å stå på berget og se over hustakene og ut på øyer og havet så langt det rekker. Men akk de vakre rosene også....


    God Helg Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  4. Så många härliga vyer du har omkring dig! Jag älskar första bilden med silverpäronet i bakgrunden, men också alla de andra fina. Rosorna, rosorna...kustlandskapen både på västkusten och i Kroatien! Något att titta på och drömma sig bort denna vinter!
    Ha en finfin fredag och härlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara vyer, min vän!!! Ja så skönt det ska bli med helg! Men jag har en (troligtvis) tuff dag framför mig först. Ganska mycket personal borta och inte full täckning med vikarier ens... Det blir till att kavla upp ärmarna ;) Stänger idag, så jobbar till 17:30. Sen så... sen är det helg! Här kör vi oftast något enkelt som inte behöver någon större tillagning på fredagar. Så vi hinner bada i lugn och ro ;)
    Ha nu en riktigt fin helg vännen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Vilka vyer! Wow! Nu har jag tittat på bilder om och om igen...magiska vyer måste jag säga! Som vanligt blir jag sugen på att skapa en hel rosenträdgård, den där Leander måste jag köpa...
    Du borde göra en hel "Rosbok" med namn, tips, skötselråd osv för oss amatörer!!
    Vinterkram från
    Titti

    SvaraRadera
  7. Wow vilka vyer! Jag blev förälskad i dem alla och en tänker jag nog ta efter. Leander i Silverpäronträdet var ju ur läcker. Trädet har jag redan så det är bara rosen som behöver köpas in. Tack för ett inspirerande inlägg.
    Ha en riktigt skön helg :)

    SvaraRadera
  8. Så mange flotte vyer du viser, Maria! Min favoritt er Bohuskysten, for jeg liker den utsikten så godt. Hver gang vi er i Strømstad så synes jeg det er så vakker rundt der.

    God helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  9. Åh, en masse skønne sommerudsigter! Jeg kunne godt leve med at det var sommer lige nu ...
    God fredagsaften til jer!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  10. Jag fastnade för lavendelbilden. Sen tar ju Västkusten priset, vilken idyll.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är underbart att få ha olika vyer på näthinnan under vintern att längta till speciellt nu när det inte finns en gnutta av julkänsla utan en massa blött regn som kommer ner borde nog vara snö.det gäller att variera sin mat lite också hämtmat är bra för det.
    Ha det gott i helgen.
    Kram meta

    SvaraRadera
  12. Underbara vyer och dina rosor är ju magiska. Du kan verkligen omvandla en som bestämt sig för att aldrig mer plantera en ros.... nu sitter jag och funderar på var en Leander skulle kunna bo.
    Ha en fin helg /Lotta

    SvaraRadera
  13. Dina vyer är helt underbara, så vackra! Leander och silverpäron... lika med kärlek!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Helt fantastisk vyer.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  15. Du viser mange vakre vyer, men rosen i pæretreet var særs vakkert!

    SvaraRadera
  16. Vackraste vyerna idag!!! kan inte se mig mätt på dem, dock blir nog favoritbilden rosen i silverpäronet! Vem skulle inte vilja ha den utsikten från köksfönstret?? Ha en härlig Luciahelg!

    SvaraRadera
  17. Den första vyn är så värd att visas. Kommer ihåg det härliga intrycket. Och när blicken sen vandrade vidare till clematisbågen - suck ;)

    Du har många vyer att visa och tänk så bortskämda vi är med att kunna välja och vraka - underbart.

    Ha en härlig helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  18. Så vackra vyer du bjuder! Rosen i silverpäronet, så magiskt vackert! Bland annat... =o))
    Ha en härlig helg!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  19. Så vackra vyer du visar. Rosorna är underbara!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Mmmm, ingenting slår en utsikt mot en rosehage! Flotte bilder med sommerstemning :-)
    Vakre var også de andre utsiktene, forstår godt at det var vanskelig å velge.
    Ha en fin adventshelg :-)

    SvaraRadera
  21. Borta bra, men hemma bäst? :) Håller med Carina, vyn vid silverpäronet är så himla fin.
    Ha en fortsattfin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  22. Otroliga vyer.
    Rosorna skulle jag gärna ha i trädgården också . Men jag får nöja mig med att njuta av dina bilder.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar och lummig trädgård du har Maria! Visst får man sommarlängtan.
    Och alla ljuvliga vyer drån era hus. Mycket att njuta av i ditt liv!
    Kram Milla

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.