Sabelhagens olivlund

onsdag 23 december 2015

GOD JUL

Nu är vi på plats på landet och redo för att fira jul med extra allt:) 
Det blåser hård vind, regnar och så skiner solen omvartannat, nästan som aprilväder. Det blåste rejält uppe på berget när jag skulle fota. Friska salta vindar. 
Julklapparna ligger i källaren inslagna och klara, måste erkänna att jag är lite nyfiken jag med och inte bara William:) 
I morgon får vi sällskap här av Daniels föräldrar. Så alla är samlade, mysigt. Hans mamma har med sig den godaste Ris a' la maltan. 
Vi har provsmakat den varmrökta laxen med hjortronsås, och det är magiskt gott. Åkte faktiskt förbi rökeriet på vägen hit och köpte en bit extra, i fall ifall :)) 


 Grått och trist men vad gör det. Jag älskar havet oavsett väder. 



Vill önska er alla fina som kikar in så troget här hos mig, en riktigt God Jul. 
Ni alla som ger mig så mycket inspiration och nya idéer. 
Ni känns som mina vänner, även att jag inte träffat er. Uppskattar det så mycket att ni tar er tid att skriva en rad. 
En mycket fin vän som jag lärt känna via bloggen och även träffat 'på riktigt' i somras. Känns så otroligt roligt att jag och Maria hittat varann. 

Nu vi äta god middag som min mamma gjort (vi blir uppassade till max:) och ett glas vitt. I kväll blir det uppesittarkväll. 



Julkramar från Maria






23 kommentarer:

  1. God jul til deg også, Maria! Det er så koselig å være bloggvenner selv om vi aldri har treffes. Det er fantastisk å se og lese om alle rosene dine! Jeg ser frem mot det til sommeren også.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är det härligt att det går att älska havet fast det är så gråt och trist.Jag tycker om havet i alla former bara jag slipper vara på det när stormen går.
    Ha nu en skön avkopplande Jul på landet
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så vackert ni har det på landet! Önskar dig en riktigt fin jul! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Detsamma till dig!
    Ja, havet är alltid havet, och det finns en tjusning med alla slags väder vid vattnet!

    Kram kram // AH

    SvaraRadera
  5. Havet är en lisa för själen oavsett väder. Önskar dig och familjen en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Åh, så härligt det låter! Så mysigt att få fira vid havet! Avis!
    Tack fina du för dina fina ord, jag är också glad att vi hittat varandra!
    Stora varma kramar till er alla och ha en riktigt GOD JUL!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  7. Visst är det kul med alla vänner man får via bloggen! Risalamalta brukar vi också ha på julbordet. . En riktigt God jul! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Underbart att få fira Jul på landet. Håller med havet är alltid fint.
    Jag skall åka till havet direkt efter jul.
    Önskar dig nu en riktigt skön jul.
    Annika

    SvaraRadera
  9. Hei! Det er himmelsk deilig å være ved havet. Ønsker deg en riktig god jul! Klem Anne

    SvaraRadera
  10. Havet är vackert året om...
    Jag älskar att ha havet så nära som vi har...
    Önskar dig o familjen en mysig jul
    God jul
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  11. Julkram till dig med! Underbara bilder och ibland kanske inte snö behövs, när du har dessa vyer...
    Vinterkram och GOD JUL!
    Titti

    SvaraRadera
  12. God jul:-)
    Kos deg på landet med hele familien:-)
    Juleklem:-D

    SvaraRadera
  13. Största jul kramarna till dig och jag önskar er alla en underbar julhelg! Gillar dina bilder över havet, vatten är alltid tilldragande. Jag känner som du man ser verkligen sina bloggvänner som riktiga vänner. Det vore så himla kul om vi kunde ses över en bloggträff till sommaren! Ha det bäst och njut av julen. /Lotta

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker vy ni har på landet, visst är havet vackert. God jul!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  15. Underbart och fira jul i huset vid
    havet. Önskar dig och din familj en
    riktigt ♥ GOD JUL ♥
    Julkramar/AM

    SvaraRadera
  16. Det ser riktigt fint ut hos dig, god jul till dig också!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  17. Väldigt vackert!
    Ha en riktigt fin jul /Lotta

    SvaraRadera
  18. Kan tänka mig att det blir mycket julkänsla och mysigt i stugan oavsett gråväder, men lax med hjortron kan jag inte föreställa mig hur det smakar. Helt otippad kombo för mig.
    Önskar God Helg
    Anette

    SvaraRadera
  19. Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!

    SvaraRadera
  20. Alltid skönt att vara nära havet.
    God fortsättning på den gröna julen!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.