Sabelhagens olivlund

söndag 6 december 2015

Julmarknad Stora Holm, Nyblom&Kollén

Julmarknaden på Stora Holm brukar vi försöka att besöka varje år, i fjol blev det inget för vi var fullt upptagna med att byta kök. Men dag var det dags. Fullt med folk, mycket inredning, växter, julbord, fika, plädar, ostar, fårkorv, äppelmust, löpare & handdukar och mycket mer från Nyblom&Kollén. 
Vädret var lika uselt som det brukar när vi är där, blåst och regn på tvären. 


Mysigt skaparbord i en av de små butikerna 

Ursnygga pardörrar. Vem vill inte ha dem?:) 

Jättefina krukor 

Undrar så här i efterhand varför jag inte köpte med mig några påsar te hem? 





Mjukaste plädarna som var handgjorda från Toscana 

Sänglinne 

 Skärbrädor i porslin 

Rullar med band i olika mönster 

 Finaste kuddarna 





Det är ett jättemysigt ställe Stora Holm som vi besöker alldeles för sällan, de har ju öppet några dagar varje vecka. 
I går blev det en supermysig dag på stan med shopping och jättegod lunch med vin och tre julklappar inhandlades. Inte jättemycket kanske, men jag är nöjd över att ha börjat bocka av från listan. 

Man kan knappt tro det när man tittar på termometern och den visar +10°. Inte mig emot:) 


Kram Maria 











16 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj så mycket snyggt! Det ser ut som att man skulle kunna komma hem med en rejält tömd plånbok. En fin miljö gör så mycket för intrycket också.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Her var det virkelig mye fint. Det har vært 10 grader her også i dag. Får nesten vårstemning.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  3. Synd att vädret är som det är ingen större julkänsla här inte Till Store Holm brukar vi åka om tiden tillåter när vi är till Göteborg det är ett fint ställe och det brukar hända nya saker mellan varven då vi är dit.
    Ha det gott i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin och genuin marknad! Verkar vara kvalitetssaker där. Det finns julmarknader och julmarknader, och den där verkar vara en sån som man vill gå på! Kram //AH

    SvaraRadera
  5. Så många ggr jag velat göra ett besök där.. ser så fint och mysigt ut, förutom regnet på tvären, det fick vi smaka på idag med
    Ha en fin kväll

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Så mysigt, men jag vill ju ha snöööö. Ingen stämning annars. Men inte verkar det var någon snö på gång.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Det är ju verkligen en galen vinter. Idag hade vi 11,5 grader! Samma som under första halvan av juli!??
    Vilka vackra saker på marknaden. Smakfullt!

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder. Men det hade ju inte gjort något om det hade varit lite snö, så man får lite mer julstämning. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Så mye fint de hadde der! Jeg falt for de pottene/ krukkene du viste. De skulle jeg gjerne hatt ☺

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  10. Very beautiful photos! Thank you so much for sharing, and warm greetings from Montreal, Canada! :)

    SvaraRadera
  11. Vilket fint ställe. Där fanns mycket som jag skulle kunna tänka mig att köpa.
    Allt gott till dig
    Annika

    SvaraRadera
  12. Vilket fint ställe. Där fanns mycket som jag skulle kunna tänka mig att köpa.
    Allt gott till dig
    Annika

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt det ser ut! Massor av saker som jag behöver. Speciellt fårskinnskudde tror jag...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  14. Verkligen snyggt exponerade varor i alla butiker ser det ut som! Mysigt hus! Och vilken otroligt fin jycke på sista bilden!..
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  15. Vilket fint ställe, och bara en massa snyggt! Hade blivit dyrt för mig där hi hi...har ännu inte besökt någon julmarknad tyvärr!
    Varmt och skönt är det ute i alla fall, snart dags att klippa gräset :)
    Kramis,
    Titti

    SvaraRadera
  16. Det så kjempekoselig ut- veldig mye fint. Ja, det kan du lure på hvorfor du ikke handlet med lite te:) Det var nok ikke meningen.

    Ønsker deg fine dager Maria

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.