Sabelhagens olivlund

onsdag 9 december 2015

Julmys

I dag har jag och min mamma haft en heldag på stan. 
Vi har köpt de flesta julklappar och jag vet inte hur mycket vi gått:) Känns som flera mil:) Oftast blir det ju så att jag hittar något fint, men vill kika runt lite mer innan jag bestämmer mig, och så har man gått runt ett tag innan man är tillbaka i butiken man först var i, alltså kunde jag lika gärna köpt det på en gång:) Jag tror på magkänsla och det man först vill köpa brukar bli bra. 
Fast idag var jag nog inne på Royal Design minst f e m gånger innan alla klappar var köpta:) 
Hur som helst så har vi haft en toppendag med lunch på hotel Avalon och fika på tantcafé Ahlströms. 

Det börjar kännas riktigt julmysigt här hemma nu. 
Först några pics från hallen 




En ny box, som jag länge velat ha, har flyttat in. Köpt på julmarknaden på Stora Holm. 


Sötaste ugglan som jag köpte när vi var på Island 





Det har varit såå skönt att haft en ledig dag. 



Fin kväll till er 


Kram Maria 






8 kommentarer:

  1. Beautiful wallpaper in your hall Maria!
    Have fun with the Christmas preparations.

    SvaraRadera
  2. Mmm...så koselig det er!
    Liker din stil...så ren og delikat:)
    Herlig med en fridag...det er godt med slike på-fyll-dager:)
    Fri jeg også idag..men nå setter vi igang med laaaange jobbdager...imorgen er jeg ikke ferdig før kl.20.
    Fin kveld til deg:)

    SvaraRadera
  3. Supermysigt i din hall!
    det är ju underbart att mötas direkt at sån stämning.
    Å ännu mysigare med mamma-dag på stan...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en heldag med shopping med sin mamma! Precis så där gör jag med när jag shoppar... velar och tittar och känner efter...;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Det lyder bestemt som en dejlig dag! Og der ser så hyggeligt ud hjemme hos jer. Smukt tapet!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där om att man vill kika vidare och ändå hamnar på ruta ett ;-) Härligt med en dag på stan ihop...
    Kvällarna är allt bra mysiga nu,dags att stanna December några dagar

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Mysigt med en ledig dag, fika och gott om tid att leta julklappar. :) Gillar tomten på din hallbänk skarpt, så fin!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Så fint du har pyntet. Høres ut som dere har hatt en veldig koselig tur.
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.