Sabelhagens olivlund

fredag 18 december 2015

Mina rosfavoriter 2015

Har sammanställt en liten lista över favoriterna hos mig 2015. 
Det är utan inbördes ordning:). De är mina trogna vänner i trädgården, att gå där på våren och vänta på att en av de tidigaste ska visa färg på den första knoppen, det är en lyckokänsla som sprider sig i kroppen:) 
Kanske kan ni hitta någon som ni gillar och själva vill ha:) 
Nu har jag inte skrivit ut någon info om dem, men bara fråga om ni vill, och förhoppningsvis kan jag svara. De står ju namn ovanför varje bild. Är ju ingen rosexpert:) 
Först kommer de i aprikos-koppar-guld-vitt. 

Wollerton Old Hall, vilken skönhet den är. 

Leander 

Ghislaine de Feligonde 

Cantabrigiensis, är en av de första rosorna att blomma på våren 

 William Morris 

Blanche de Belgique 

Moonlight 

Madame Plantier 

Madame Legras de St Germain 

De i rosa nyanser 

Baronesse 

Juanita, rikblommig och enkel att odla 

Sointu 

Ritausma 

Menja 

Frankfurt 

Sweet Haze 

Valdemar 

Wasagaming 

Freeedag, underbart. 

I dag är det ingen vanlig dag för det är Daniels 40-års dag! 
Grattis älskling <3 



Kram Maria 




12 kommentarer:

  1. Vilka underbara trogna, vackra vänner du har i din trädgård. Några av dem måste flytta in hos mig under 2016. Tack för tips.
    Önskar er en trevlig kväll med födelsedags firande. Grattis :)

    SvaraRadera
  2. Sointu måste ha gått mig förbi, ser ju riktigt trevlig ut.
    Grattis till 40-åringen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag bara måste ha Wollerton, den är helt ljuvligt snygg!!!
    Grattis till 40 åringen! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Du har bare favoritter!...så mange fine...jeg må skaffe meg Wollerton Old Hall. Kjempelekker Blanche de Belgique også:)
    Jeg hadde også Madame Plantier...men den ville ikke trives hos meg.
    Nydelig innlegg, Maria:)

    SvaraRadera
  5. Så mange flotte rosefavoritter du har! Ja, Wollerton Old Hall ønsker jeg meg også :)

    Ha det godt, Maria

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  6. Så mycket vackert och finast är nog de tre första som skiftar i färgerna om man bara ser till blommorna. Trevligt med ett färgglatt inlägg mitt i grådaskig.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  7. So beutiful faces :) , heart-warming

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar samling du visar! Old Wollerton har jag i kruka och jag var visst för snål med gödning i år, för den var sparsam med blommor.
    Önskar dig och familjen en härlig jul och ett fint nytt år!
    Kram från Märit

    SvaraRadera
  9. Du har så mange nydelig vakre roser og skal jeg velge en- nei det er helt umulig, de er alle så vakre på sin måte :)
    Må finne plass til å plante noen nye til våren.

    Ønsker deg fine førjulsdager :)

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  10. Nyyyyydelig!!! Så mange flotte roser, skjønner godt at dette er favorittene :-) En nytelse å se de flotte bildene!
    Falt pladask for Frankfurt, så den havnet inne på ønskelista mi. Har bare en av alle disse, nemlig Wasagaming som er en liten stikling foreløpig, nå gleder jeg meg til den blir stor og flott som din :-)
    Ha en fin adventstid :-)

    SvaraRadera
  11. As you may know I'm a rose lover too and I see you have a lovely collection. I'm especially fond of Ghislainde de Feligonde, Leander, William Morris and Moonlight but really I love them all. Thank you for sharing this wonderful rose post.
    Merry Christmas!
    Janneke

    SvaraRadera
  12. Hei!
    Helt fantastiske bilder av rosefavoritter.
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.