Sabelhagens olivlund

torsdag 18 februari 2016

Mer ombonat i källaren

Vår källare är väl inget jag är superstolt över, men nu har den i alla fall fått sig lite nya möbler och annat fix. Det är så svårt att få till det här nere, ett helt onödigt utrymme som inte passar till något alls. Inget vi vill kosta på så mycket, varken tid eller pengar, men ändå får det ju se hyfsat ut. Så detta får duga så länge. 
Jag kommer helt säkert ändra om flera gånger, och Daniel har även pratat om att bygga in byrån och garderoben så det ser mer platsbyggt ut. 


Bakom den stängda dörren har William sitt rum 

Här ser man även trappan upp 

Jordgloben fick jag av mormor & morfar när de levde, så den är mig kär. Det är en lampa, men vi har inte fixat kontakterna ännu. 





Ny lampa här 
Byrå här 
Blockljus här
Matta här 
Ullpläd här 


Lediga dagar, så skönt. Vi har fått lite nytt vitt puder på marken, helt onödigt tycker jag:) 


Kram Maria 





8 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Haha va gullig du är!
    Tänk om vi kunde byta plats då!! Du kom o fixade min trädgård...;)
    Jag tycker din källare ser jätte fin ut.
    En massa bra tips kan du få här:
    http://blogg.skonahem.com/addsimplicity/2016/02/02/fore-och-efter-kallare/

    Spontant bara om du nu vill ha ett tips så skulle jag i stället för att bygga in, ta bort den ena byrån och sätta en skena i taket som i länken ovan. Hänga en gardinlängd på var sida om fönstret så att den till vänster täcker hela väggen. Alternativt bara en till vänster... att få in textil gör ju massor..;)
    Så skulle jag centrera byrån under fönstret...
    Fast nu ser jag att det verkar vara en enda lång byrå?
    Skulle ni kunna flytta garderoben? Så fall skulle det bli lika tyg på båda sidor med byrån centrerad. Då skulle även en mindre fåtölj få plats, med en fin kudde och pläd.
    Man skulle även kunna sätta en trälist uppe längs taket som döljer gardinskenan och sätta en ljusslinga där bakom... som belyser tyget....
    Kanske inte alls några bra tips...men det kanske sätter fart på tankeverksamheten..;)
    Hur som helst tycker jag det ser superfräscht ut och det behöver egentligen inte ändras..

    Kram vännen!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. jo men du så är det nog överallt det finns alltid någon stans i huset man inte är nöjd med. Din rutiga tapet gillade jag verkligen.
    Jag tycker nog att det inte alls är nåt fel där nere inte så lätt med alla dörrar och vrår.
    Ha en fin vecka med bakslaget förvåren kommer nog snart igen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det ser jättefint ut! Och jag gillar verkligen tapeten! Var kommer den ifrån?

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Tack :) Tapeten kommer från Sandbergs och heter Ranold ljusgrå. Tex här http://www.tapetorama.se/display.php?item=86740&category=Wallpaper
      Kram

      Radera
  4. Men snälla nån, vilket fint källarrum! Då skulle du sett våra källarrum när vi bodde i storstan......det här är ju rena lyxen, jag tycker det ser så jättefint ut, ett braattharum! Hade det funnits en säng där också så hade jag sovit jättegott där tror jag!
    Hoppas du är bra från din förkylning nu! Jag hostar på och är dålig fortfarande.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det ser ju väldigt trevlig ut som det är! Jag tycker inte att ni ska bygga in garderoben och byrån!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Tycker det ser väldans trevligt ut! Du skulle se vår källare...;) Du har så prydligt, och ljust och fräscht!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Kjelleren din ser veldig fin ut!

    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.