Sabelhagens olivlund

onsdag 24 februari 2016

Paisleyrabatten då och nu


2012 gräver vi en ny rabatt som får namn efter sin form. Paisleyrabatten. 


2013


2014
Sammanlagt finns det sju rosor, tre nävor, en pion och andra perenner i rabatten. 



Växtcollage över  rabatten 

2015 
Jag känner att rabatten skulle behöva struktureras om. Flera högre växter har hamnat i kanterna och det har gjort att den känns kal i mitten. Skulle behöva en hög bas i mitten och i fjol planterade jag en kransveronika som jag hoppas ska föröka sig och ge fin höjd. 


Pion Coral Charm

Favoriten Wollerton Old Hall 



Hoppas ni alla har det bra så här mitt i veckan. 



Kram Maria 






7 kommentarer:

  1. Det er helt urolig hvos fort planter vokser og breier seg ut! Coral Charm kjøpte jeg i fjor, og håper den vil blomstre om noen år. Wollerton Old Hall er utrolig vakker!

    Ha en fin kveld, Maria

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Och så visar du min favorit; Wollerton Old Hall. Vill ha. Men var?
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Ååå vilken inspiration, jag grävde ut en rabatt förra året och precis som din första bild så ser det så himland kalt ut.. jag hoppas att det tar sig i år!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Det er så morsomt å se hvordan bed utvikler seg. Vakre farger og blomster du har satt sammen. Kjempefint.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  5. Som det har vokst seg til!
    Artig å se utviklingen og hvordan bedet blir etter som årene går....men det blir alltid litt flytting i rabattene...iallefall hos meg:)
    Fin ukeslutt:)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.