Sabelhagens olivlund

söndag 6 mars 2016

Tulpanbukett i bubblig vas

Har saknat en stor vas med snygg form länge här hemma, så nu äntligen fick jag köpt en förra helgen. Den har dock fått stå tom hela veckan och bara väntat på sällskap:) 
Svärmor hade lämnat två buntar tulpaner utanför dörren medan vi var på vift. Så när vi kom hem från vår lilla tur till havet, svängde jag ihop en bukett. Det är så underbart med fräscha snittblommor inne nu. Vaxblomma är min absoluta favorit tillsammans med tulpaner. 



Vas här
Ljusstake här  





Jag fick köpt såjord igår, och troligtvis blir det till att peta ner lite frön idag. Det var riktigt längesedan jag sådde, så jag känner mig helt ringrostig:). Får gå ut i förrådet och rota rätt på sålådorna.  

Idag vaknade vi upp till snö, så trist. Men med plusgrader hoppas jag det försvinner fort. 
William har match. 
Annars blir det fortsatt lugnt hos oss, Daniel är inte kry. 



Kram Maria 







8 kommentarer:

  1. så fräscht och fint med nya blommor och vas.
    ha en fin dag och krya på er.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hej Maria.Ja !!! der er bare ikke noget som en dejlig vase med skønne blomster........man bliver bare så glad over sådan en skønhed.Rigtig god søndag Knus Jette

    SvaraRadera
  3. Å vad jag gillar både vas och ljusstake! Vilken svärmor som kommer med tulpaner!!! Blev ju en härlig bukett. Vaxblomma är riktig vinterfavorit här också. Skulle vilja se den i vilt tillstånd nån gång.
    Lycka till med sådderna
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Nydelig vase og nydelige blomster.

    Vivi

    SvaraRadera
  5. Ja fy vilket trist väder, här regnar och snöar det om vart annat. Men en härlig bukett blommor piggar alltid upp. Tack för tipset om Magnolian, är rädd för att knopparna har torkat nu när jag kikade, men jag ger den någon dag till och håller tummen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Lekker vase du har kjøpt!
    Fin til slike store buketter:)
    Nå må jeg scrolle meg nedover hos deg,lenge siden jeg har vært innom siden din,Maria.Tiden bare forsvinner for meg...håper på roligere dager snart:)
    Fin søndag tild eg:)

    SvaraRadera
  7. Väldigt snygg bubblig vas! Ja tulpaner och vaxblommor gillar verkligen varandra, jag vet...
    Idag hade jag behövt en bukett på bordet, vilket grådaskigt regnväder, usch!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Lovely new vase and your bouquet of tulips together with the waxflowers looks wonderful in it.
    Hope you have a nice new week without snow!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.