Sabelhagens olivlund

lördag 18 februari 2017

Med text i guld

Jag och William tog en sväng 
på stan i veckan, han har ju sportlov. 
Mysigt att gå och kika lite och en gofika på det var pricken över i. 
Vi gick till ett favoritcafé och beställde in Cesarsallad och bakelse. Tycker om de äldre caféerna där man kan få en Budapestbakelse. 
Ibland tröttnar jag på "hippa muffins" i alla de former;). 
Efter vi avverkat en hel del butiker utan att hitta något vettigt iklädväg till mig, så ville jag få lite fint att vila ögonen på för en stund. Så vi gick till Grandmas. Och de hade fått in mat/vatten-skålar till hund med guldtext på. Men hur snyggt liksom:) 
Jag har faktiskt väntat på att de skulle få in en ny variant på den med blå text som jag (eller Lykke) redan har hemma. Sedan kan man ju undra varför jag inte fick med mig den hem... Jag höll i den ställde tillbaka och gick och kikade mer, och sedan glömde jag helt bort att köpa den. Suck, ja ja så kan det gå:) Så nu har jag ännu en anledning att ta mig en tur på stan igen;) 
Lite inspiration från Grandmas, min favorit inredningsbutik. 


William med sin nyinköpta basketboll i påsen 




Snyggaste mat/vatten-skålen. Tror jag kommer köpa två, så kan den skålen med blå text vi har hemma nu följa med till landet. Finns också i en mindre modell till katter. 
Ha ha tala om problem med vattenskål;) ;) 
Men jag tycker det är rätt skönt att skriva om ytligheter man mår bra av:) 




Gofika :) 

Sedan var det bara att susa hem på vespan 

I går började vi riva ut hela kontoret, som nu (igen) ska bli vårt sovrum. Pust... Det är helt galet vad man samlar på sig mycket saker, vem är det som köpt allt detta;). 
Målade två väggar, resten fick vänta för spacklet måste torka. 

Idag kommer mamma & pappa hit på en mysig snabbvisit, de åker hem i morgon igen. Om vi inte storknar av allt renoverande blir det en god grillmiddag, annars blir det pizza;) 


Ha en fortsatt fin helg

Kram Maria





8 kommentarer:

  1. Mye fint de hadde der, ja! Hundeskålen med gullbokstaver var jo herlig :)

    God helg, Maria!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Ja men du så mysigt. Tack för tipset på den butiken är inte så ofta till Göteborg men ska lägga det på minnet. Gofika med ja du nog blir man trött på muffins allt.
    Ha nu en fin och skön helg och lycka till med rustandet.
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken butik! Wow! Ja man samlar på sig du...vet inte vem som köper allt ha ha! Tyckte jag slängde massor i flytten men nu är det lika fullt igen, konstigt...
    Lördag och härlig vila!
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  4. Mysigt ni har det, du och grabben. Gäller att ta vara på alla stunder.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysigt ni har det, du och grabben. Gäller att ta vara på alla stunder.
    Kram

    SvaraRadera
  6. mmm, Budapestbakelse, det är väl för himla gott! Gillar också klassiker, tar ofta Prinsesstårta tex, men jag gillar ju iofs muffins också...;-) Och Ceasarsallad, det är min favoritsallad, den tar jag typ alltid om det finns på menyn!
    SÖtaste vattenskålen, skulle gärna ha ett par såna som det står Cat på!
    Ha det så gott, in renoveringskaoset!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint i den affären nu :-)
    och lunchen såg inte dumt ut, gillar också de äldre ställena bäst !

    SvaraRadera
  8. Åhh så koselig tur og veldig fin butikk. Så mye fint og klart Lykke må ha en slik skål :) Budapest kake er en av favorittene mine. Koselig med slike turer :) <3

    Gode klemmer fra Monica

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.