Sabelhagens olivlund

lördag 17 juni 2017

Favorit när det kommer till inredningsbutiker


I dag har vi vaknat upp till en solig skön dag, det blåser nästan ingenting och solen strålar. Temperaturen har letat sig upp till 20 grader. Äntligen lite sommarkänsla. 
På morgonpromenaden med Lykke plockade jag en liten bukett med ängsblommor. Trädgårdsblommor och köpebuketter i all ära, men inte är det fel med en lite vildvuxen bukett på köksbordet.  
Vilken skillnad mot i går då regnet formligen öste ner mer eller mindre heeeela dagen. 
Men jag trotsade det blöta och styrde vespan in mot stan efter jobbet. Gick in i min favoritinredningsbutik och kikade lite. Mycket fint där, men jag köpte faktiskt inget. Knäppte några bilder som ni kan kika på om ni vill för att få lite inspiration. Sedan styrdes stegen mot NK-rean. Jag möte upp Daniel som också kom från jobbet. Vi hade väl inte tänkt stanna så länge, men det slutade med att D köpte både kostym och skjorta. Jag löpte den där fiiina blusen som jag kikat på hela våren:), Visar en annan dag:) 
Men här följer bilder från Grandmas 
(inget sponsrat, jag bara gillar butiken) 





Skålen Dog med guldtext ska jag köpa till Lykke. 

Snygg hängande ljusstake som jag blev lite sugen på 


Fastnade för denna snygga toapappershållare

Funderade länge på att köpa denna lampskärm, fast en mindre. Men tillslut insåg jag det den är lite för grov i sin struktur och inte skulle passa in här hemma. 


Nu ska vi snart ta en sväng ut till havet. 
Packar ner kanelbullar och lite dricka och hoppas på en fika intill vattenbrynet. 



Ha en fortsatt fin helg


Kram Maria 







1 kommentar:

  1. Åhhh vilken fin butik! Där skulle plånboken bli väldigt platt :) Saknar fina butiker här i Karlskrona, bara en massa butiker med fiskmåsar i trä och jox....inget jag gillar om jag säger så!
    Lördag igen, ha en skön sådan!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.