Sabelhagens olivlund

måndag 21 augusti 2017

Mysstund på balkongen i mina nya rottingmöbler

Gjorde mig en kopp te och tog en bit kladdkaka som fanns kvar sedan helgen och satte mig på balkongen. Än finns det sommar kvar:). Så jätteskönt att bara sitta och slappa en stund efter jobbet. 
Jag tokgilllar våra nya utemöbler från artwood som vi köpte innan sommaren. Nu kan vi ju inte skryta med att vi suttit där så många gånger, kan nog räkna dem på en hand. Vi har ju inte varit hemma någonting alls under semestern, två dagar tror jag, och då mellanlandade vi mellan hemkomst från Marina och iväg till landet:). 

Gillar färgen på Hortensian, köpte den på ica:) 
Haha, jag fotade innan jag hällde upp te:) 


Utemöbler och kuddar, pläd är från Artwood. Köpt här 



Olivträden har vuxit sig rätt stora under sommaren 



Här kan ni se mer bilder från vår balkong. 


William har börjat gymnasiet idag. Man undrar ju hur snabbt tiden går. Vår stora fina kille <3. 

Nu får jag väl ta och masa mig ur den sköna rottingsoffan och gå ut med Lykke. Hon har börjat löpa idag, så nu blir det några tokiga veckor med spring efter killar:) 

Ha det gott

Kram Maria 







8 kommentarer:

  1. Så fine møbler dere har kjøpt! Det må være koselig å sitte der og slappe av. Flott farge på hortensia, og oliventrær må en jo ha :)
    Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. De møbler ser altså skønne ud! Vi mangler sådan nogle ... :-)
    Hav en god uge, Maria!
    Kh Nana

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Kjempefine møbler og tekstiler.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Åååh, hade missat att det var de där möblerna ni köpt! Dem har jag också tittat på läääänge! Tokkillar dem! SÅ snygga! Så fint ni har på er balkong! Förstår att det är mysigt att sitta där! Ja du.... åren de går fort...
    Kram på dig min vän!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Saknar du din trädgård? Puh, ibland önskar jag mig bara en balkong...att bara gå ut på UTAN att se allt gräs och ogräs :)
    Nu är gräsklipparen trasig också så jag lär ha en ÄNG runt huset innan den är lagad!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Mmm vilken härlig stund :) Känner ett allt större behov av att bara ligga platt på en strand i solsken en dryg vecka eller så... Tyvärr hinner jag inte så jag hoppas på fint septemberväder här hemma.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Tokgillar din balkong, måste bara vara hur mysigt som helst att sitta där och mysa. SV Tyvärr kan jag inte ge dig ett svar om att det bara att göra såhär med bilderna, tyvärr. Jag jobbar med alla reglage i Lightroom och jag drar ner en hel del på både mättnad och lyser, lyfter kontrasterna och skuggorna, men det är lite olika för varje bild. Önskar jag kunde vara mer tydlig. Det jag kan rekommendera dig att göra är att "leka" runt i det bildbehandlingsprogrammet du använder. Jag har spenderat måååånga timmar med att öva, öva och öva och är långt ifrån klar än. Ha en fin dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. hallå där...nu tror jag det var alldeles för länge sen jag skrev nåt... bara smyger in o läser o njuter av alla fina bilder...;)
    Helt underbart på er balkong och jag kan förstå att ni njuter i fulla drag där.
    Å ert marina..ååå det ska bli superspännande att få följa det bygget nästa år...eller ja redan från när stödmurarna byggs förstås...;)
    kram Katarina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.