Sabelhagens olivlund

måndag 23 oktober 2017

Godaste efterrätten


I fredags kväll plingade det till i mobilen "Vill ni ha dessert? Kom till balkongen". Vi bor grannar med Daniels syster (och hennes familj) och hon är så söt och överraskar oss med godsaker och hemmagjord pizza och lasagne till William allt som oftast. Vi känner oss så bortskämda. Och denna underbara dessert är allas vår favorit. Vad sägs om digestivebotten, len vaniljkräm och bär på toppen. Oh my säger jag bara. Enkelt och gott, kan det bli bättre? 
Nu har jag inte receptet, men vill ni ha det så är det lätt fixat, säg bara till i kommentarsfältet så ber jag henne om det:). 




Säg gärna till om ni har problem eller inte kan kommentera alls här hos mig. Jag vet att några av er inte kunnat lämna en kommentar, och jag har försökt rätta till det. Så nu hoppas jag det fungerar för alla:) 



I dag har min mamma kommit hit, och i morgon blir det en heldag med shopping, fika och middag på stan. 


Nu soffmys med tända ljus och en kopp te. 



Ha det gott 


Kram Maria 





5 kommentarer:

  1. Enkla efterrätter är de bästa.
    Såg att ni äntligen ska börja bygga, spännande och grattis får man väl säga till att det nu tar fart. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det der så veldig godt ut! Jeg vil gjerne ha oppskriften, ja:)
    Bare skriv den her på bloggen din. Dere er heldig med naboene!

    Ha det godt, Maria!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx! Låter som de bästa grannar man kan ha :) Tips på goda efterrätter behövs alltid...
    Ha en skön tisdag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. jag är väldigt svag för just digestive i dessert. tycker det blir sådan härlig crunch!
    www.fridagsvensson.se

    SvaraRadera
  5. mmm, det låter jättegott! Och vilken härlig lyx att bli serverad bara så där!

    Spännande med ert bygge, förstår att ni har längtat efter den här dagen!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.