Sabelhagens olivlund

fredag 17 november 2017

Vackraste vyn




Så skönt med fredag idag, helgen är på ingång. 
Tycker det varit en lite seg vecka, men nu är den snart slut, ja arbetsveckan menar jag:). 
Jag hänger med på Blommig fredag, och temat för veckan är Trädgårdens vackraste vy, och jag väljer några försommarbilder från Sabelhagen och rosor från min gamla trädgård. 
Jag har inte många översiktsbilder från trädgården på landet, så mina favoriter i närbild fick det bli:) 

Äppelblom, kan det bli ljuvligare? 
Vi har denna vyn från vårt annex på landet om försommaren. Helt okej om ni frågar mig:). Aklejor är min absoluta favorit, och på landet har de korsat sig hej vilt, så det finns så många vackra. Här ovan är en av dem i blått.  


När vi bodde i huset hade vi inget syrenträd, men på landet finns det. Älskar doften. 

Och till sist ett rosencollage från min gamla trädgård. 



I dag blir det en lugn fredag, med något mumsigt på grillen och gott vin i glasen. 
William är ledig från skolan idag, så Lykke får sällskap hela dagen. Det gillar hon:) 

Men nu dags att åka till jobbet, sedan kan vi ta helg på riktigt. Längtar. 


Ha en fin helg 



Kram Maria 






15 kommentarer:

  1. Åh, hvor jeg længes efter sommer når jeg ser dine billeder, Maria! Suuuk! Men jeg vil prøve også at nyde vinteren, og i dag skinner solen ...
    God weekend til dig og dine!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  2. Ja syrener hör landet till. Många ljuvliga bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med om äppelblommorna. Syrener också, hur kan jag annars motivera bortåt 100 meter syrenhäck totalt...
    Anette

    SvaraRadera
  4. Så ljuvliga bilder av årets vackraste tid. Jag bara njuter!
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Først en vårlig bris, og siden en samling godbiter!
    Varmer i november.
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Jamen det är väl det bästa, äppelblom och syrener! Men sen är det något visst med hyacinter och dubbla julrosor...eller höstens dahlior och rosor! Men jag tror våren vinner trots allt :)
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Vakre bilder! Dine gamle roser er jo stadig like fine.
    God helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  8. Beautiful spring photos in autumns. This cheers us up during these gloomy days.

    SvaraRadera
  9. Åh, så vackert Maria! Många vackra rosor! Trevlig helg! Hälsningar AnnA

    SvaraRadera
  10. Tänk om jag fick smyga mig in i din gamla tarädgård och sno lite växter! Alltså, dina vackra rosor bill jag ha hår!

    Vackert som sjutton :D

    SvaraRadera
  11. Alltså, dina vackra rosor bill jag ha hår!?? Menade såklart Vill ha här :)

    SvaraRadera
  12. Så vackra bilder, och dina rosor är helt sagolika.
    Ha en trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder och vyer allihop. En smak av försommar som ju alltid är rätt. Veckorna bara försvinenr känner jag och i Lyon började jag få lite julkänsla. De fantastiska kottarna jag plockade vid kontoret triggar fantasin... Så ingen grill för mig idag - nu vill jag ha lite glögg väl hemkommen.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. I dag har det varit en helt bedrövlig dag här med regn och regn... Men jag hade massa "måsten" så det var bara att gilla läget!
    Extra mycket längtan till dina vackra vyer...
    Aklejor <3

    Ha en fortsatt skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  15. Vackert collage!!
    Spännande med nya tomten:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.