Sabelhagens olivlund

onsdag 13 december 2017

Gnistrande vitt



I går var allt som ett enda stort julkort i gnistrande vintervitt. Inte ofta snön får ligga kvar på träden här, men när den får det är det magiskt vackert. 
Plockade fram mobilkameran när jag gick från spårvagnen, ja det är enda nackdelen med vädret, att min Vespa får stanna i förrådet. 



I dag öser regnet ner och den mesta snön har försvunnit, endast lite hala fläckar av is ligger kvar. Och jag tror temperaturen är lite lurigt nära nollan,  så det kanske fryser på. Och då har vi en härlig isgata i morgon bitti... Lite mer vanligt Göteborgsväder... 





Annars har vi snart check på alla julklappar, någon är nog kvar, men det känns som att vi är hyfsat i fas:). Sedan återstår det roliga med att slå in dem, jag har köpt papper, snören och annat pynt som ligger och väntar på att användas. Kanske börjar jag lite i morgon, och kan hända jag gör Rocky Road eller något annat julgodis. Är lite sugen på att göra  Bountygodis, har aldrig provat att göra eget förut, så det kan hända att det blir så:). 


Nu blir det snart kvällsmacka och te


Ha det gott 


Kram Maria 





4 kommentarer:

  1. Så vakkert, Maria! Snø er så fint med en gang det har falt, og noen ganger varer det jo bare i en liten stund. Flotte bilder!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Ih, hvor er det smukke billeder, Maria! Her har vi næsten ingen sne haft, og jeg har slet ikke nået at tage billeder af den smule der var.
    Min datter lavede Bounty forleden, og de smagte altså godt! Bedre end dem man køber. Dem kan du godt gå i gang med :-)
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  3. Fantastisk vakkert vintermotiv!
    En må jo bare fange øyeblikket, for snart regner det bort igjen.
    Ønsker en fin ukeslutt:)

    SvaraRadera
  4. Ohh så ljust och vackert! Hela veckan har regnet öst ner VARJE eviga dag, trött man blir...
    Jättefina bilder du bjuder på och jag önskar dig den bästa av fredagar!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.