Sabelhagens olivlund

lördag 16 december 2017

Work in progress - Veckans uppdatering om vårt husbygge i Marina, Kroatien




Dags för en ny uppdatering om vad som händer 240 mil söderut. 
I går kom bilderna rätt sent, klockan var närmare halv nio. Det plingade till i Daniels dator och innan vi öppnade mailet gick han och gjorde oss var sin drink, en Cosmopolitan. 
Sedan satt vi och sippade på den och kikade på bilderna om och om igen:). 

 En vecka med dåligt väder i Marina, blåsigt och regnigt, men det stoppar inte vårt bygge. Det fortsätter som planerat. 

Det armeras för fullt, och nedan kan man se hur hög muren i framkant kommer att bli. Det ska fyllas ut fram dit. 




















Tredje advent närmar sig och snart är det bara en vecka kvar till jul. De flesta julklappar är fixade, jag slog in några av dem här om kvällen. Älskar att slå in paket, och jag satt där på golvet framför tv'n och kikade på Ernst samtidigt som jag klippte papper och krullade snören. Lykke satt i fåtöljen och iakttog mig noga, hon undrade nog vilka som var till henne. Hon har helt klart fattat att det här med paket, det är bra grejer:).  


Skulle vilja göra något julgodis och baka en mjuk pepparkaka med lingon, får se om det blir så i veckan. 



I kväll ska vi ut på roligheter jag och Daniel,  jag vet inget alls om vart vi ska så det blir spännande:). 


Följ gärna Sabelhagens olivlund på Facebook här :) 



Ha en skön helg



Kram Maria 



















1 kommentar:

  1. Så bra at det får fremover med huset i Kroatia og jeg skjønner godt at dere venter i spenning på Mail derfra. Håper det er noe veldig kjekt dere skal ut på i kveld, og god helg.

    Klem fra Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.