Massor av GRÖNA LARVER på rosorna! Jag har klämt 150 st känns det som.
Inga mördarsniglar, och inte många liljebaggar, men desto fler gröna läskiga förstörande larver. De äter upp rosknopparna!
Vet ni att jag har haft en ros som slagit ut varje dag denna veckan.
Lyxigt tycker jag:).
Men idag blir det lite annat än bara rosor:). Jag går varv efter varv i trädgården, och vill fota allt om och om igen. En härlig känsla.
Silverpäronsrabatten
Jag har funderingar på att byta ut all daggkåpa, som ramar in Silverpäronsrabatten, mot tex salvia, någon inte allt för hög sort.
Det blir för mycket gröna blad, som liknar varandra. Det känns mer som en grön smet.
Frågan är bara om jag "orkar och vill" sätta igång med detta nu...
Jag har ju fortfarande inte planterat mina 4 rosor. De står fortfarande i en hink stackarna.
Jag vet att jag nämnt detta med daggkåpan förut, men man ska skynda långsamt eller hur:).
Jag vill bara njuta i däckstolen med en kopp the och sniffa på rosor, kolla om något nytt slagit ut under natten. Inte börja med projekt:).
Jag känner mig lite kluven i allt detta:). Förr har jag velat göra så mycket i trädgården, men inte nu. Bara relaxa:).
Kungsnäva bakom all daggkåpa
Stjärnflocka med rödbladig euphorbia som fond
Hallonakleja 'Tower white' och allium 'Purple Sensation'
Silverpäronet och klematis 'Guernsey Cream'
Kvällsbild på Silverpäronsrabatten
Söndag idag, och det kändes som det var söndag igår, så då blir detta en bonusledig dag:).
William har varit på klassresa i helgen, så vi ska hämta honom. Lite tomt här hemma:).
Ha det gott
Kram Maria












