Hejsan
Här kommer ett nytt bidrag i Moseplassens X-factor Svart och grön.
Jag tänkte inte på att det var bara blommorna som skulle tävla i X-factor denna gången. Alltså räknas inte mitt Hostabidrag, eftersom det är bladverk.
Så jag kör igen med en ny växt.
"Gör om, gör rätt:))."
Akleja "William Guinness"
Jag frösådde denna akleja 2011, och den grodde snällt.
Jag älskar de pastelliga romantiska aklejorna, men denna i mörkare färg är läcker.
Den växer i rabatten utanför vår veranda/entré, så jag ser den från fönstret. Men jag tor den känner sig lite inklämd mellan rosorna Irma och Maidens Blush. Så jag får nog flytta den så den mer kommer till sin rätt.
På denna bilden kommer färgen mer till sin rätt.
Ha det gott
Kram Maria










