Sabelhagens olivlund

tisdag 15 februari 2022

Tulpaner i vardagsrummet

 


Köpte rosa tulpaner i helgen, så underbart med färska, krispiga blommor hemma nu. Men helst vill jag ju plocka in en bukett från trädgården, men det dröjer ju ett tag tills dess:). Har en favoritblomsterbutik som ligger lite ut på landet, och den är så otroligt mysig med både blommor och lite inredning. Och dom har så bra kvalitet på sina växter. Det uppskattas mycket. 

Så nu står buketten på sidobordet intill soffan, får se om den får stå kvar eller hamnar på matsalsbordet. 

Så underbart härligt att det blir allt ljusare och ljusare ute, men detta eviga gråväder som är nu är ju bara för trist. 




Har satt mig med en kopp te och en hemmabakad hallongrotta i fåtöljen i vardagsrummet och ska fortsätta sticka på min tröja. 


Hoppas ni hade en mysig alla hjärtans dag igår. Det hade vi <3. Fick så otroligt fina rosor av min Daniel. Det jag hade köpt till honom hade inte behagat komma med posten ännu... lite surt, men så blev det... Fick ett mail idag att paketet var skickat, bara sådär 10 dagar efter jag beställt... 


Ha det fint 


Kram Maria 








19 kommentarer:

  1. Härlig bukett och nu känns rosa tulpaner helt rätt. Jag stickar på en tröja i rosa lingarn :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, lite rosa pastell är inte fel :). Åh det låter fint med rosa lingarn.
      Kram

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom för att få tillbaka honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag gett ett löfte att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Kärleksbesvärjelser
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
      4) Äktenskapsbesvärjelser
      5) Graviditetsbesvärjelse
      6) Uppbrottstrollformler
      7) Dödsbesvärjelse
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Stifanny Sembrant4 januari 2023 kl. 12:10

    Det kommer att förvåna dig att veta att allt så många människor har vittnat om DR ISIKOLO bara är sanningen. Min man lämnade mig och mina barn för att vi hade så många bråk och bråk. Hans folk var också emot mitt äktenskap med honom. Jag älskade honom så mycket och hade ett stort hopp om att vi ska bygga en ljus framtid tillsammans. Jag väntade i 6 månader och han återvände aldrig till mig. Så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO som gjorde allt i sin makt för att återförena oss och återställa den kärlek och lycka vi en gång delade. Han återvände hem till oss efter 48 timmar precis som DR ISIKOLO försäkrade mig. Du kan också få denna fantastiska hjälp och leva för att vara tacksam mot honom eftersom han aldrig gör någon besviken. kontakta honom via
    e-post: isikolosolutionhome@gmail.com
    webbplats: (https://isikolotemple.com)
    WhatsApp +2348133261196

    SvaraRadera
  3. Tack DR ISIKOLO den största av allt för det du har gjort för mig. Jag är så glad att min man är tillbaka till mig och vi lever nu lyckligt tillsammans. DR ISIKOLO kärleksåterföreningsförtrollning är mycket kraftfull och effektiv och den har ingen bieffekt. Eftersom han lovade att hjälpa mig bestämde jag mig för att ge DR ISIKOLO ett försök när min älskare lämnade mig för en annan kvinna. Han hjälpte mig att kasta en kärleksförtrollning för att återställa den kärlek och lycka för mig och min älskare som förde honom tillbaka till mig i 48 vår som han lovade och försäkrade mig. Det som gör mig mest upphetsad är att min älskare inte ens visste att han befann sig under en förtrollning som fick henne att förstöra det vi delat under åren. om du har problem med ett förhållande råder jag dig att kontakta DR ISIKOLO så får du ditt problem löst. Kontakta DR ISIKOLO leo idag och få ditt problem löst och om du behöver hans hjälp nedan är hans e-postadress: isikolosolutionhome@gmail.com eller direkt WhatsApp: +2348133261196

    SvaraRadera
  4. Jag heter Edna Brewster och jag är här för att uppskatta Dr Isikolo. Jag har alltid haft ett komplicerat förhållande till min pojkvän. Vi slogs så många gånger på grund av osäkerhet på båda sidor och vi separerade. Jag visste mycket väl att jag fortfarande älskar honom och behövde honom tillbaka i mitt liv. Han försummade min vädjan och ansträngningar för att göra saker rätt och jag fick information om att han redan träffade en annan kvinna. Jag kunde inte hjälpa situationen så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO och vi pratade och jag förklarade allt för mig. Han försäkrade mig att han kommer att hjälpa mig och se till att jag får honom tillbaka till mig. Han slösade inte bort någon tid på att hjälpa mig och han återställde kärleken och glädjen vi delade och jag fick min man tillbaka till mig. Jag vet bättre att allt så många människor säger om DR ISIKOLO faktiskt är sant när jag fick resultatet av hans arbete för mig 48 timmar som han lovade. Tro mig han kan hjälpa dig också om du tror. Så bara kontakta honom nu. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  5. Ingen annan kan hjälpa dig att fixa ditt förhållande och kärleksproblem bättre än Dr Isikolo
    Jag heter Elena Berglund. Det kommer att förvåna dig att veta att allt så många människor har vittnat om DR ISIKOLO bara är sanningen. Min man lämnade mig och mina barn för att vi hade så många bråk och bråk. Hans folk var också emot mitt äktenskap med honom. Jag älskade honom så mycket och hade ett stort hopp om att vi ska bygga en ljus framtid tillsammans. Jag väntade i 6 månader och han återvände aldrig till mig. Så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO som gjorde allt i sin makt för att återförena oss och återställa den kärlek och lycka vi en gång delade. Han återvände hem till oss efter 48 timmar precis som DR ISIKOLO försäkrade mig. Du kan också få denna fantastiska hjälp och leva för att vara tacksam mot honom eftersom han aldrig gör någon besviken. kontakta honom e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  6. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Min man skilde sig från mig för fyra månader sedan och jag var fylld av tårar och frustration för att jag inte visste vad jag skulle göra för att rätta till problem med honom. Jag sökte efter hjälp på internet om hur jag kunde få hjälp i mitt äktenskap och jag upptäckte fantastiska vittnesmål om Dr Ilekhojie som har varit progressiv med att försona par. Jag kontaktade honom men jag var skeptisk men jag hade inget annat val än att arbeta med honom på grund av alla bra recensioner jag sett och hört från så många människor. Exakt 3 dagar efter att jag lämnat allt som Dr Ilekhojie frågade ringde min man som blockerade mig tidigare och frågade om möjligheten att arbeta med vårt äktenskap. Han är hemma nu med så mycket kärlek och omtanke och vi förbereder oss för att gifta oss för andra gången på en månad. Om du har några problem kontakta Dr Ilekhojie, jag ger dig 100% garanti att han kommer att hjälpa dig!! Ring honom +2348147400259 eller mejla: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag tog nästan livet av mig på grund av min man som lämnade mig och slutar välja mina samtal. Han sa att han inte älskar mig längre, jag försökte tigga honom, men han kommer inte att svara mig förrän vi bråkade och gjorde slut i sex månader, sedan inser jag att jag inte kan gå utan honom. Jag försökte allt för att få tillbaka honom men misslyckades. tills jag stötte på den här mannen som heter DR WALE på nätet kontaktade jag honom och berättade allt som har hänt mellan mig och min man innan vi skildes åt. Han frågade mig att inte vara rädd för att allt ska bli bra igen. han sa åt mig att betala för föremål som han skulle använda för att förbereda kärleksförtrollningen åt mig och jag betalade och följde alla råd och instruktioner han gav mig. Efter att ha hjälpt mig att kasta en kärleksförtrollning och se, kom min man tillbaka inom en vecka. När jag bad mig om förlåtelse blev jag så förvånad över att trollformler som DR WALE fortfarande existerar. Om någon här behöver lite hjälp, med all uppriktighet, kontakta DR WALE idag via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com
    du är verkligen den bästa DR WALE tack för att du gjorde mitt hem till ett lyckligt hem igen. Jag kan aldrig sluta prata om dig sir. hans är verkligen en fantastisk man du kan kontakta honom för lösning för alla typer av problem som
    (en) lotteri besvärjelse
    (två) ex tillbaka
    (tre) blir gravida
    (fyra) botemedel för alla slags sjukdomar, sjukdomar och infektioner
    Och många andra kontaktar denna stora man idag och får din
    Problem lösta till 100%

    SvaraRadera
  9. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under en ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag sökte hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej alla, jag heter Anna Macovei. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Hej alla, jag heter Nicole Haraldsson och jag är här för att också tacka Dr Isikolo som Gud använde för att rädda min situation och återställa glädjen och lyckan i mitt hem. Jag förlorade min man till en kvinna utomlands när han arbetade i samma region där hon bor. Jag visste aldrig allt som hände förrän en vän till mig skickade bilder på båda tillsammans och jag visste efter det att det var anledningen till att min man blev kall mot mig och lämnade mig bakom mig. Min man var hypnotiserad och sinneskontrollerad och jag visste allt när jag kontaktade Dr Isikolo när jag sökte efter hjälp och inte hittade någon. Han försäkrade mig om att han återvände och att vår kärlek och lycka återställdes, vilket han gjorde och resultatet började manifestera sig efter 48 timmar. Nu har jag min man tillbaka och jag kan inte tacka Dr Isikolo nog för hans ärlighet och stöd. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  13. MIN POJKVÄN KOM TILLBAKA TILL MIG MED HJÄLP AV DR ISIKOLO OCH JAG ÄR VERKLIGEN ÖVERVÄLDIGD
    Hej alla, jag är Karen Edling. När allt hopp förlorades för att få mitt förhållande att fungera igen mellan mig och min pojkvän gick jag online för att söka hjälp och jag läste och kontaktade DR ISIKOLO som kom och fixade allt och han kommer att förbli uppskattad av mig resten av mitt liv. Alltför många gånger gick jag igenom känslomässiga trauman på grund av de oändliga problemen jag hade med min man och det ledde till att vi gjorde slut och det var därför jag sökte hjälp och fick reda på DR ISIKOLO som kom till min räddning. Han berättade för mig procedurerna och uppmanade mig att följa, vilket jag gärna gjorde och han försenade inte processen med att ge lösningar på mina problem och jag fick resultatet på bara 2 dagar som han försäkrade mig. Bry dig inte om att söka hjälp någon annanstans för han är för bra på att hjälpa människor. Han är pålitlig och ärlig så sms:a honom nu via WhatsApp: +234-8133261196 eller hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Min man och jag kommer för alltid att förbli tacksamma mot Dr Ilekhojie för hans gudomliga ingripande i våra liv. Min fru och jag flydde från Somalia till Kanada. Vi kom till Kanada och livet var inte lätt och vi behövde mer pengar för att klara våra räkningar. Min fru gjorde en del efterforskningar på nätet för att få hjälp med att vinna ett lotteri och hon fick trovärdiga rekommendationer från sin chef för att nå ut till Dr Ilekhojie som delar ut lotterivinstnummer med sin lycka-ritual. Vi tog kontakt med Dr Ilekhojie som informerade oss om processen som vi gick med på att utföra omedelbart. Efter att lycka-ritualen var klar köpte vi en lott i Hospital Research Foundation Home-lotteriet och spelade den precis som Dr Ilekhojie instruerade med siffrorna som han avslöjade. Med 2 dagar vann vi en lägenhet med 3 sovrum och ett kontantbelopp på $700 000. Våra liv förändrades inom en vecka och som Dr Ilekhojie instruerade skickades %30 av beloppet till vilket vårdhem som helst för äldre människor för att hjälpa till att betala för vård för de övergivna. Du kan kontakta honom och se vad som händer. Ring/smsa +2348147400259 eller mejla: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Jag gick fortfarande på college när jag träffade min fästman. Vi dejtade ganska länge och var sambo och vårt förhållande godkändes av våra föräldrar. Vi kom överens och allt var perfekt. Han reste ut för lite träning och sedan dess blev allt aldrig bra för oss igen. Han träffade en dam där borta och han tenderar att ha engagerat sig mycket i det de delade och lämnat mig utanför bilden. Jag gjorde allt jag kunde för att åtgärda problemet men ingenting fungerade förrän jag hörde talas om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och förklarade vad jag gick igenom och han lovade att hjälpa vilket han gjorde som utlovat. Jag följde instruktionerna han gav mig och han fixade problemet jag hade med min fästman och nu är han tillbaka till mig och vi ska gifta oss om en månad. Allt tack vare Dr Isikolo. Kontakta honom nu om du behöver hjälp. mejla: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  16. Min man som jag byggde mitt liv med i 23 år lämnade mig och barnen utan ett ord. Allt rasade över mig och jag sträckte ut handen till våra nära och kära och ingen kunde hjälpa. Det kom en tid då han ansökte om skilsmässa även när vi inte hade några problem eller någonsin slogs om något katastrofalt. Dr Isikolo kom till min räddning och fixade problemet jag hade med min man. Han återförenade oss igen och han återvände hem till oss. Livet är verkligen mystiskt och jag trodde aldrig att jag skulle uppleva det jag gick igenom men allt tack vare Dr Isikolo som arbetade för mig och försäkrade mig om de positiva resultaten efter 48 timmar som verkligen blev som han lovade. Han kan också lösa dina problem om du kontaktar honom nu. Sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag och min fru hade ett missförstånd som ledde till ett stort slagsmål och hon lämnade hemmet och återvände till sin fars hus. Jag lät mina känslor få det bästa av mig och höll mig permanent borta från henne. Saker och ting blev värre när hon började träffa en annan man och jag visste aldrig om det. Jag försökte åtgärda problemet och få henne att återvända hem och hon kom aldrig tillbaka. Jag fick senare reda på allt som har hänt och bestämde mig för att söka hjälp för att fixa mitt äktenskap med henne, vilket fick mig att kontakta Dr Isikolo. Precis som förväntat arbetade han för mig och problemet löstes och jag återförenas med min fru. Hon återvände hem strax efter 48 timmar som utlovat av Dr Isikolo. Jag är honom evigt tacksam för att han löste problemet jag hade i mitt äktenskap. vänligen kontakta honom för snabb och brådskande hjälp, maila honom: isikolosolutionhome@gmail.com eller WhatsApp honom på: +23481333261196

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.