Sabelhagens olivlund

tisdag 22 juli 2014

Split





Mulet väder är som gjort för en dag i Split. 
Vi kortade ner frukosten rejält och kom iväg i bra tid, fastän vi "bara" har 3,5 mil till dit tog det dryga timman. Så mycket trafik, mest bilar med utländska reg skyltar. Mulet väder innebar att det var fler än någonsin som tänkt samma tanke som oss, jag tror aldrig jag sett så mycket folk i Split! 
Men vi hade tur att få en parkering, och sedan strosade vi omkring i alla gränder. Så mysigt. 


Jag hade nog kunnat köpa massor, men det blev faktiskt ingenting alls. Eller ja, D köpte en skjorta. Kanske kommer jag ångra mig, men då får det vara så. Så mycket snygga skor till bra priser, 'sandaler med blingbling' på, det kan de här nere:) 


Vi åt på en favoritrestaurang som jag inte vet vad den heter.. 




Vi åt så god mat, risotto med räkor, D tog apelsin och vinmarinerad anka och W åt godaste kycklingen. 
Lykke kikar fram under bordsduken:) 








Roligt att ni ville hänga med till Split:) 



Ha det gott 




Kram Maria 







15 kommentarer:

  1. Gomorron snygging, den där toppen klär dig
    superbra. Perfekt och passa på när det är mulet
    och åka till stan, kan tänka mig att det är många
    som tänkte lika.
    Ha det gott, kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Bra med mulet väder, så det blir utflykter. Det ser verkligen mysigt ut!
    Tack för att du tar oss med! Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  3. Så vakkert det er der, og så fine bilder av deg, Maria!

    Ha en fin dag i varmen!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Thank you again for this lovely post. Nice photographs. You do a lot to promote Croatia.
    Have a nice day.

    SvaraRadera
  5. Tack för att vi fick följa med. Dit ska jag nog åka någon gång.

    SvaraRadera
  6. Klart vi vill hänga med till Split! Så mysigt och jag kan känna atmosfären!

    Ha det gott i Kroatienvärmen!
    Kram Gunillla

    SvaraRadera
  7. Jättekul att få följa med dit, till vackra Split! Härliga bilder! Ja mycket folk du, då skulle du vara på Öland nu, det är sanslöst...och varmt, snart smälter jag bort, puh...
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Åh.... så härligt :) Det är så himla vackert i Kroatien! Vi har ju som jag berättat tidigare, seglat där två gånger och jag funderar på att göra det nästa år med - vackert, enkel segling, fina öar och trevlig ortsbefolkning :) Ha det fortsatt bra och bara njuuuuut!!

    SvaraRadera
  9. Tack för titten, ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är alltid så kul att få se lite mer av världen genom andras ögon. Lite tips får jag med.
    Härligt och skönt ser det ut att vara. Här är så varmt längtar till havet.
    Ha en fortsatt fin semester
    kram Meta

    SvaraRadera
  11. Så vackert! Härlig semester ni har. Ser att Lykke fått följa med, har ni bilat eller flög hon med er oxå? Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Men ååååå...
    Det ser ju helt underbart ut! Vilka gamla fina byggnader.
    Vilka bra bilder på dig å på sonen. Supernygga är ni!
    Vad stor han börjar bli....;) Å sötlykke....♥ så mysigt att hon kan vara med.
    Ha en härlig dag i dag med!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Vad härligt det ser ut! Njut av semestern!

    SvaraRadera
  14. Så vakkert det er i Split!
    Elsker disse gamle husene og restaurantene som ligger så fint til...deilig mat dere spiste:)
    Her hos oss er det veldig varmt...+32 idag...så jeg føler nesten som det skulle vært Middelhavet her og:)
    Kos deg og nyt ferien:))

    SvaraRadera
  15. Så vackra gränder! Vilken härlig miljö! Tror jag skulle kunna finna mig väl tillrätta där med all god mat, sol och bad! :)
    Njut!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.