Sabelhagens olivlund

fredag 20 januari 2017

Längtan

Veckans tema hos Helena och Blommig fredag är Längtan. Jag älskar att vi är på väg mot ljusare tider, det märks på morgonpromenaderna att det blir lite ljusare dag för dag, jag behöver inte använda pannlampan i skogen längre. Jag längtar efter våren och sommaren. Kommer antagligen släppa trädgården en del och prioritera annat, men varför inte liksom:) Det är kanske dags för det nu. Kanske är det det jag längtar efter, en förändring. Jag som egentligen gillar mest när "allt är som det brukar vara". Vi får se hur det blir med den saken:) 

 Cantabrigiensis en skön solig försommardag.
Det är den här rosen som slår ut sina blommor först varje vår. Blommor i den mest ljuvliga ljusgula färg. 

 En ljusgrön gavelrabatt 

En låda med växter som senare planterades i växthusgrunden. Är väldans nyfiken på hur den här rabatten kommer te sig. Har en bild i huvudet på hur det ska se ut, men det finns inga garantier på att det alls blir i närheten av det:) 





 Silverpäronet i full vårblom 



Min längtan till Marina är stor. 2016 var första året på 13 år som vi inte åkte ner, annars har vi varit i vårt paradis varje sommar sedan 2004. I fjol fick vi en hel sommar på landet istället, och det var nog något jag egentligen saknat mer än jag trott. 



Tänk när vi äntligen kan ta första spadtaget till vårt kommande hus på detta underbara ställe. Det längtar jag jättemycket efter, vi hoppas att detta kommer ske någon gång under året. 


 Ha en fin fredag och helg. 


Kram Maria 








18 kommentarer:

  1. Förändringar kan ibland vara både bra och nödvändiga, jag gillar förändringar kanske väl mycket haha. Så kul att planerna går framåt i Marina.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir spennende å se hvordan det går med huset i Marina! Noen ganger blir livet endret, og da må en ta det på strak arm. Ønsker deg en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att ni ska komma vidare i Marina och faktiskt få komma igång. Det är frustrerande att vänta när man är i händerna på andra. Trädgården finns kvar och en eller ett par säsonger utan så mycket trädgård kan kännas skönt ibland.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Det finns mycket att längta efter. Härliga bilder!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Jag längtar också efter vår och sommar! =)
    Håller tummen för att ni får sätta spaden i marken i år!
    Kram och fin fredag till dig min vän!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Men så spännande att bygga hus i annat land! Jag ser fram emot att få se bilder!
    Av dina bilder blev jag annars mest nyfiken på bergväggen bakom din trädgård - så dramatisk! Ger den skydd mot kalla vindar?

    SvaraRadera
  7. Så spännande med hus i Marina. Man känner verkligen ljuset och värmen i bilderna.
    //Helene

    SvaraRadera
  8. Något nytt att längta efter. Låter härligt.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  9. Första spadtaget kan vara värt att längta efter till vad det än är. Hoppas ni får igång bygget i år.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  10. Spännande med bygget i Marina, hoppas ni kommer igång med det i år, om det är det ni vill!

    Kram och trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Maria, jag kan inte rekommendera Property, den blir alldeles för stor.

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du skriver om hur det går med bygget av huset i Krotien, det skulle vara spännande att följ det projektet. Trevlig helg! Charlotte

    SvaraRadera
  13. Clematis 'Propertius', nu blev det rätt.

    SvaraRadera
  14. Det skulle nog vara den största längtan hos mig så jag förstår dig. Det värsta med längtan är att den går så fort över när man väl kommit dit.Då kommer nya längtor. Min strösta längtan är att kunna leva i nuet och ta vara på det jag har just nu.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Ljuvliga bilder nu i vinter rusket!
    Ha en bra helg
    Mariana

    SvaraRadera
  16. Rosa Cantabrigiensis er et fantastisk forsommertegn!
    Håper du finner ut av alt. Noen ganger vet man ikke engang hva man lengter etter...
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  17. Att du ska släppa trädgården lite och låta allt vara som det är menar du då att du inte planerat förändringar eller ?
    Det där ljuset som börjat komma tillbaka är ju helt underbart. Från den 1 januari till den sista är det runt 2 timmar mer "dag" och nu går det bara snabbare och snabbare! En ljusgul ros vill jag ha :)
    Kram och ha en go söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  18. Skøn rose - meget fin farve. Dejlige billeder af din flotte have og sommerbilleder. Åh ja vi længes med dagen har fået 1 time mere lys. Det bliver bedre, men er stadig i vinterzone her i Danmark
    //Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.