Sabelhagens olivlund

söndag 22 januari 2017

Såhär brukar det se ut hos oss på fredagar

Hemma hos oss grillas det allt som oftast till fredagsmiddagen, inte många fredagar som vi frångått att sprida ett grillos över vårt område:). Jag brukar förbereda innan D kommer hem från jobbet, jag slutar ju mycket tidigare. Göra sallad, skala potatis, marinera kött, dela champinjoner. Just nu är William tokig i grillade champinjoner. Det är en skön känsla när grillen tänds och vi häller upp var sitt glas vin, fredagsmyset kan börja:) 


Riktigt gott vitt vin i petflaska 




Lykke sitter och väntar otåligt, hon vet att snart blir det gott kött i hennes skål också:) 


Jag har dukat med vårt nya porslin från Pillivuyt. Visar mer av det i ett senare inlägg. 




Idag blir det en sväng till gymmet, sedan hem och grilla hemmagjorda högrevshamburgare. Och kanske en tur till Ikea medan William tränar. Behöver köpa tavelramar till de nya posters som jag beställt, och lite lyktljus behövs ju alltid fyllas på. 


Ha det gott 


Kram Maria 









6 kommentarer:

  1. Så koselig med pent dekket bord og levende lys! Du er så dyktigbtil det :)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Dyktig til det skulle det stå ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint vännen! Vill också sitta där med er! :)
    Vad hurtig du är som går på gym! Jag har så svårt att prioritera att ta den tiden, tyvärr...
    Vi har också varit till Ikea, idag. En supersnabbis på förmiddagen.
    Kram och ha en fortsatt fin söndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut hos dig härligt att kunna grilla även på vintern. Det saknar jag vi bor på 5te våningen och då får man inte grilla.Sommaren grillas det desto mer ska jag säga. Hos oss är det var sak har sin tid.
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så koselig dere har det med grill på fredag..også på vinteren, ja hvorfor ikke, grillen kan jo godt stå ute på vinteren også:)
    Vi er blitt salat-mennesker...ikke for at vi slanker oss eller noe, men det er så utrolig mange varianter av salater en kan lage..så hos oss blir det ofte salat med ex. scampi i helgene:)
    Ha en fin ny uke:)

    SvaraRadera
  6. Älskar fredagar! Lugnet lägger sig och god mat väntar...
    Härliga bilder du bjuder på, precis så ska livet vara!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.